Performancing Metrics

ایران با بارسلونا اسپانیا و ناپل ایتالیا قرارداد نفتی امضا کرد | اتاق خبر
کد خبر: 311764
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 09:39
یک مقام مسئول اعلام کرد: شرکت ملی نفت ایران قراردادهای جدید اکتشاف نفت با «بارسلونا»ی اسپانیا و «ناپل ایتالیا» امضا کرد.

اتاق خبر: پس از امضای قرارداد جدید نفتی و اکتشافی بین شرکت ملی نفت ایران و لوک اویل روسیه، دو قرارداد اکتشاف نفت با بارسلونا اسپانیا و ناپل ایتالیا امضا شد.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ هرمز قلاوند با اشاره به امضای قرارداد مطالعه مشترک زمین شناسی و ژئوفیزیکی اکتشافی بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه بارسلونا اسپانیا، گفت: منطقه مورد مطالعه در بخش‌های جنوبی حوضه رسوبی زاگرس و در استان هرمزگان قرار دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با اعلام اینکه در این مطالعه از روش‌های جدید تفسیرهای زمین شناسی و ژئوفیزیکی به منظور تبیین وضعیت نفتگیرهای چینه‌ای و ساختمانی پیچیده مجاور گنبدهای نمکی استفاده خواهد شد، تصریج کرد: در نهایت تله‌های هیدروکربوری نفتی و گازی مرتبط با گنبدهای نمکی در منطقه شناسایی و مشخص می شوند و سپس موقعیت های مناسب جهت انجام عملیات های تکمیلی ژئوفیزیکی نظیر لرزه نگاری های دو بعدی و سه بعدی و متعاقبا حفاری های آتی اکتشافی مشخص و پیشنهاد خواهند شد.

این عضو هیات مدیره شرکت نفت افزود: این متدولوژی اکتشافی و تکنولوژی پی جویی ذخائر هیدروکربوری مجاور گنبدهای نمکی در حال حاضر در ایران وجود ندارد و منحصر به برخی از شرکت های نفتی بزرگ جهان است که برای اولین بار در ایران استفاده خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، این قرارداد در نیمه اول سال ۱۳۹۳ آغاز شد و پیشرفت فیزیکی مطالعه مشترک با دانشگاه بارسلونا ۵۵ درصد است. هزینه های انجام این طرح در حدود ۲ میلیون یورو است که توسط طرف خارجی تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به امضای قرارداد مطالعه مشترک زمین شناسی و ژئوفیزیکی اکتشافی دانشگاه ناپل ایتالیا، گفت: موضوع استفاده از جدیدترین روش های تفسیر اطلاعات زمین شناسی و ژئوفیزیکی اکتشافی در منطقه مرزی غرب استان کرمانشاه پس از تشکیل جلسات کارشناسی با تیم خارجی و اکتشاف و تیم امور حقوقی و قراردادهای شرکت ملی نفت ایران موضوع در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مطرح شد و مصوبه مربوطه اخذ و برای اجرایی شدن در اختیار مدیریت اکتشاف شرکت نفت قرار گرفت.

قلاوند با یادآوری اینکه بر اساس مفاد قرارداد مقرر شده تمامی تاقدیس‌های سطح الارضی با کمک تفسیر اطلاعات ژئوفیزیکی موجود، مورد بررسی زمین شناسی و ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی قرار گیرد، تاکید کرد: پس از تهیه نقشه‌های دقیق عمقی، اهداف اصلی طرح شامل پیشنهاد موقعیت‌های مناسب برای انجام حفاری‌های اکتشافی با تاکید بر ساختارهای مرزی و مشترک خواهد بود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ارزش این قرارداد در حدود ۴ میلیون دلار عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این قرارداد دی ماه سال‌جاری امضا شده و کل هزینه‌ها توسط طرف خارجی تامین خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید