Performancing Metrics

اعتماد اندک مردم آمریکا به توانایی دولت اوباما برای حل مشکلات این کشور | اتاق خبر
کد خبر: 311796
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 12:48
آسوشیتدپرس:
– بر اساس یک نظرسنجی سراسری که در آمریکا به عمل آمده است، با نزدیک شدن نخستین رای گیری در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیشتر مردم آمریکا به توانایی دولت فدرال برای رویایی با مهم ترین اولویت های این کشور یا هیچ اعتمادی ندارند و یا اعتماد اندکی دارن

به گزارش اتاق خبر به نقل از آسوشیتدپرس از واشنگتن، بر اساس نظرسنجی این خبرگزاری و مرکز پژوهش نظرسنجی روابط عمومی نورک، بیش از 6 نفر در میان 10 تن از پرسش شوندگان گفته اند که تنها اعتماد اندکی و یا هیچ اعتمادی ندارند که دولت فدرال بتواند در سال 2016 در مورد حل مشکلات رویاروی این کشور بتواند پیشرفت کند.
حدود یک سوم از پرسش شوندگان هنگامی که از آنان درخواست شد که به مساله ای که به گمان آنها واشنگتن باید در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به آن بپردازد، به تروریسم و خدمات درمانی بیشترین اشاره کرده اند.
این نظرسنجی نشان می دهد که توجه رای دهنگان بیشتر بر اقتصاد و امور داخلی تا سیاست خارجی متمرکز است.
دوسوم پرسش شوندگان، مساله اقتصادی را به فهرست اولویت هایشان افزودند و حدود 4 نفر از 5 نفر به سیاست داخلی به جای اقتصاد اشاره کرده اند.
افزون بر کسانی که به تروریسم اشاره کرده اند، تقریبا نیمی یک مساله مربوط به سیاست خارجی را افزوده اند و مهاجرت موضوع بعدی بود که به آن بیشترین اشاره شده است.
بر اساس این نظرسنجی، شاید آزاردهنده ترین موضوع برای حدود 12 نامزدی که برای جانشینی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا رقابت می کنند، شک و تردید گسترده در باره توانایی دولت آمریکا برای حل مشکلات باشد که در آن هیچ اختلاف قابل توجهی در دورنمای هواداران جمهوریخواهان و دمکرات ها دیده نمی شود.
دوریس واگنر جمهوریخواه 81 ساله از ایالت آلاباما گفت: هیچ اعتمادی به دیدن راه حل در سال 2016 ندارد. زیرا مقام های آمریکا حتی نمی توانند دور هم بنشینند و چیزی را تصویب کنند که از اهمیت برخوردار باشد. آنها به شدت به نفع خود کار می کنند.
پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، به همراه تروریسم و خدمات درمانی به احتمال زیاد به مهاجرت (29 درصد)، آموزش و تحصیلات (25 درصد) و بیکاری (24 درصد) به عنوان اولویت هایشان اشاره کرده اند.
احتمال اشاره طرفداران حزب دمکرات ها و جمهوریخواهان به بیکاری تقریبا مساوی بود گرچه یک اختلاف نژادی وجود داشت.
در حالی که تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان سیاهپوست به این مساله اشاره کرده اند، تنها یک پنجم سفیدپوستان به این مساله اشاره کرده اند.
اختلاف قابل پیش بینی در دیگر مسایل نیز آشکار بود.
احتمال اشاره جمهوریخواهان به تروریسم به عنوان اولویت در مقایسه با جمهوریخواهان 42 درصد در برابر 30 درصد بود.
این در حالیست که 43 درصد جمهوریخواهان و 21 درصد دمکرات ها به مساله مهاجرت به عنوان اولویت خود اشاره کرده اند.
این نظرسنجی پس از حملات تروریستی پاریس صورت گرفت که به گروه داعش و تیراندازی در سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا که به طرفداران داعش نسبت داده شد.
یک پنجم هواداران حزب جمهوریخواه به کسر بودجه دولت فدرال اشاره کرده اند در حالی که کمتر از یک دهم دمکرات ها به این مساله اشاره کرده اند و همین اختلاف میان پرسش شوندگان طرفدار 2 حزب عمده آمریکا در مورد اهمیت مساله مالیات ها نیز وجود داشت.
همچنین احتمال اینکه هواداران دمکرات ها مساله سلاح را به عنوان اولویت در سیاست عمومی به همراه آموزش، جنایت، مشکلات نژادی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی در نظر بگیرند، بیشتر بود.
حوزه حزب جمهوریخواه به ریاست نامزدهای خشنی مانند دونالد ترامپ و تد کروز سناتور از ایالت تگزاس، دولت اوباما را غیرمسئول و اداره کننده بی بند وبار منابع مالیات دهندگان و ناتوان از تضمین امنیت ملی و حفاظت از منافع آمریکا در برابر تهدیدهای بین المللی، به تصویر می کشد.
نامزدهای برجسته و اصلی حزب دمکرات یعنی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین و سناتور برنی سندرز به طور مستقیم تری بر موضوع های اقتصادی تمرکز کرده و هر دو خود را مدافعان طبقه متوسط وانمود کرده اند.
سندرز در مبارزات انتخاباتی خود علیه قدرت اقتصادی و سیاسی نامتناسب ثرووتمندترین افراد و شرکت های آمریکا سخن گفته است.
هر چند این نامزدها ممکن است بازتاب دهنده اولویت های پایگاه های احزاب مربوط به خود باشند، چند تن از پرسش شوندگان گفته اند که آنها ضرورتا چیزی که دیدگاه آنها را بهبود بخشد، نشنیده اند.
این در حالیست که حتی در میان خوشبین ها نیز دیدگاه محتاطانه ای وجود دارد.
نظرسنجی اسوشیتدپرس – نورک در میان یک هزار و 42 فرد بزرگسال در تاریخ 10 تا 13 دسامبر 2015 (19 – 22 آذر) برگزار شده و به گونه ای طراحی شده است که نمایندگان جمعیت آمریکا باشند.
حاشیه خطای نمونه گیری برای همه پرسش شوندگان مثبت یا منفی 3.9 درصد بوده است.
پرسش شوندگان ابتدا به صورت تصادفی با استفاده از روش های نمونه یابی بر اساس نشانی انتخاب شده و سپس از طریق اینترنت یا تلفن بآ انها گفت وگو شده است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید