Performancing Metrics

نروژ پناهجویان آسیایی را به روسیه بازمی گرداند | اتاق خبر
کد خبر: 311797
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 12:53
نروژ فهرستی از 280 نفر شامل نخستین گروه پناهجویان وارد شده به این کشور از مرز روسیه را منتشر کرده که باید بازگردانده شوند. پناهجویان آسیایی که از مرز روسیه وارد نروژ شده اند باز می گرداند.

 

 

به گزارش اتاق خبر، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: در زمان حاضر حدود 80 نفر از پناهجویان برای بازگردانده شدن به اردوگاهی در منطقه ای به نام «کرکنس» واقع در مرز نروژ با روسیه منتقل شده است.
براساس گزارش های انتشار یافته، قرار است بقیه پناهجویان خارجی برای دیپورت به روسیه از مناطق مختلف نروژ به این اردوگاه مرزی منتقل شوند.
تاریخ بازگرداندن مهاجران هنوز اعلام نشده است و طرف های روس و نروژی در این باره هماهنگی ندارند که سبب شده اخراج پناهجویان خارجی تا حل مسایل موجود به تعویق افتاده است.
در گزارش شبکه روسی به نقل از یک نماینده شرکت مسئول انتقال پناهجویان خارجی به روسیه گفته شد: تمام پناهجویانی که از طرف نروژ برای دیپورت به روسیه تعیین شده اند، روادید روسی یا مدارک اقامت موقت این کشور را دارند، زیرا پیش از مهاجرت به نروژ مدتی در روسیه زندگی کرده اند.
در گزارش اعلام شده است: سازمان مهاجرت نروژ درخواست پناهندگی این افراد را نپذیرفت و اعلام کرد که پناهجویان برای جستجوی امکانات زندگی بهتر از این کشور مهاجرت کرده اند و این دلیل قابل قبولی برای پناهنده شدن نیست و هیچکس زندگی انها را تهدید نمی کرد.
بر اساس اطلاعات موجود در سال 2015 حدود پنج هزار و 500 پناهنده خارجی از روسیه از طریق مرز شمالی این کشور با نروژ بطور غیرقانونی وارد خاک این کشور شدند.
گفته می شود اکثر این افراد اتباع سوریه، افغانستان، پاکستان، هند، عراق و نپال هستند و بسیاری از آنها با دوچرخه وارد نروژ شدند.

 

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید