Performancing Metrics

پنتاگون از همپیمانان خود در مبارزه با داعش ناامید است | اتاق خبر
کد خبر: 311869
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 12:19
روزنامه آلمانی:
یک نشریه آلمانی نوشت: تهدید دولت آمریکا برای حل بحران سوریه با استفاده از راه حل نظامی نشان می دهد که آمریکا از انفعال کشورهای همپیمان خود در ائتلاف علیه داعش ناامید شده است.

به گزارش اتاق خبر، روزنامه «ویرشافت ناخریشتن/ Wirtschafts Nachrichten» نوشت: «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، به تازگی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی انگلیس، خواستار مداخله قوی تر اعضای ائتلاف بین المللی علیه تروریست های داعش شد.
کارتر گفت: بسیاری از اعضای ائتلاف، تعهد کافی به جنگ با تروریسم در سوریه ندارند. آمریکا می تواند با اتکا به توان خود، اقدامات فراوانی انجام دهد اما در عین حال از اعضای دیگر ائتلاف ضد داعش انتظار دارد که به نوبه خود اقدام کنند.
این رسانه آلمانی نوشت: آمریکا به طور معمول به این ائتلاف به عنوان الگوی تصمیم جدی دولتها برای جنگ با تروریست ها اشاره می کند. اما واشنگتن به تازگی از تلاش های ناکافی ترکیه برای تقویت کنترل مرزی و بی تفاوتی برخی از کشورهای عربی مایوس شده است؛ کشورهایی که به رغم عضویت آنها در ائتلاف، کمکی به فعالیت کنونی آن در سوریه نمی کنند.
به نوشته ویرشافت ناخریشتن، آمریکا از عملکرد ترکیه و ائتلاف بین المللی راضی نیست.
«جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا به تازگی گفت: راه حل سیاسی برای خروج از بحران سوریه بهتر است اما در صورتی که چنین راه حلی شکست بخورد، آمریکا آماده است این بحران را با استفاده از ابزارهای نظامی حل و فصل کند.
یک منبع ارتش سوری روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: نخستین گامی که آمریکایی ها بکار خواهند بست، احداث یک پایگاه هوایی در شمال غرب سوریه است. نیروهای ویژه آمریکا و کارشناسان، همچنین یک فرودگاه را در شهر رملیان استان حسکه سوریه گسترش خواهند داد تا از آن برای فرود آمدن بالگردها و هواپیماهای باری به منظور انتقال تجهیزات و مهمات به کردها استفاده کنند.
به نوشته نشریه آلمانی، چنین اقدامی از دیدگاه مقام های دولت سوریه بدون مجوز است و می تواند نقض کامل قوانین بین المللی باشد. عملیات نظامی ائتلاف غرب به سرکردگی آمریکا بدون مجوز دولت دمشق بوده و این کشور آن را نقض کامل حاکمیت سوریه قلمداد می کند.
ویرشافت ناخریشتن در پایان گزارش خود نتیجه گرفت: دلیل اصلی عصبانیت آمریکا بیش از انفعال همپیمانانش، به دلیل موفقیت روسیه در منطقه لاذقیه است. روسیه ائتلاف کارامدی را با حضور ایران، سوریه و عراق تشکیل داده است.
آمریکا و همپیمانانش، حملات هوایی علیه مواضع داعش را از سپتامبر 2014 (شهریور 92) آغاز کردند؛ حملاتی که بدون مجوز دولت دمشق و سازمان ملل متحد بوده است و همزمان داعش توانست به پیشروی های خود ادامه دهد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید