Performancing Metrics

حملات انتحاری در شمال کامرون 25 کشته بر جای گذاشت | اتاق خبر
کد خبر: 311980
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 21:36
مقامهای کامرون اعلام کردند، امروز(دوشنبه)‌ در حمله چهار عامل انتحاری در روستایی واقع در استان "شمال دور" این کشور نزدیک به 25 تن کشته شدند.

مقامهای کامرون اعلام کردند، امروز(دوشنبه)‌ در حمله چهار عامل انتحاری در روستایی واقع در استان "شمال دور" این کشور نزدیک به 25 تن کشته شدند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این استان کامرون در ماه‌های اخیر دستخوش خشونت‌های منسوب به گروه تروریستی بوکوحرام نیجریه شده و حملاتی که امروز در آن رخ داد مرگبارترین بوده است.

یک مقام کامرونی گفت، امروز صبح ابتدا دو بمب‌گذار انتحاری به بازار مرکزی روستای "بودو" در استان شمال دور حمله کردند و عاملان انتحاری دیگر نیز حملاتشان را در ورودی اصلی آن صورت دادند.

این مقام که نامش را فاش نساخت اظهار کرد: صبح دوشنبه چهار بمب‌گذاری انتحاری در روستای بودو رخ داد. تا کنون مشخص شده که حدود 25 نفر در این حملات کشته شده‌ و چندین تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

این در حالی است که سربازان ارتش کامرون بخشی از یک نیروی 8700 نفری منطقه‌ای هستند که به منظور شکست گروه تروریستی بوکوحرام نیجریه تشکیل شده است.

بوکوحرام در طول یک سال گذشته حملاتش در کشورهای همسایه نیجریه را که اقدام به شرکت‌ دادن نیروهایشان در نیروی منطقه‌ای مذکور برای مبارزه با این گروه تروریستی کرده‌اند نظیر کامرون، چاد و نیجر تشدید کرده است.

حملات امروز نخستین حملاتی نبود که شهرستان بودو را هدف قرار داد. در اواخر ماه دسامبر گذشته نیز دو بمب‌گذار انتحاری زن خودشان را در ورودی این شهرستان منفجر کردند.

در آن زمان مقامها گفتند که این بمب‌گذاران در تلاش برای رسیدن به بازار مرکزی بودو بودند اما محلی‌ها جلوی آنها را گرفتند و در این انفجارها کسی آسیب ندید.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید