Performancing Metrics

حذف قیمت مصرف‌کننده از کالاها غیرقانونی است | اتاق خبر
کد خبر: 312077
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 10:39
مدیرکل دفتر قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره "حذف قیمت مصرف‌کننده از برخی کالاها" اعلام کرد که این اقدام بدون مطرح شدن در مراجع قانونی و دریافت مصوبه، غیر قابل اجرا و غیر قانونی است.


اتاق خبر: این روزها در حالی صحبت از حذف قیمت مصرف‌کننده از برخی کالاها به میان آمده که سید داوود موسوی - مدیرکل دفتر قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان - گفت: این طرح نه تنها هیچ مزیتی برای مصرف کننده و تولیدکننده ندارد بلکه ضمن اجحاف در حق مصرف‌کنندگان و کاهش سود تولیدکنندگان در راستای منافع واسطه‌هاست، چراکه می‌توانند کالای مورد نظر خود را به هر قیمتی به مصرف کننده بفروشند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ بعد از خبری که از قول رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی مبنی بر حذف قیمت مصرف‌کننده از روی برخی کالاها در آینده‌ای نزدیک، اعلام شد، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که حذف قیمت از روی کالاها بدون دریافت مصوبه، اجرایی نیست.

متصدیان حمایت از حقوق مصرف کننده، درج قیمت کالا را بر اساس قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی اجباری می‌دانند و هرگونه طرحی در این زمینه را با فرض کارشناسی بودن، منوط به مطرح شدن در مراجع ذیصلاح مانند مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایجاد تغییر در قوانین می‌دانند و معتقد هستند که هم‌اکنون چنین طرحی موضوعیت ندارد.

در موضع‌گیری مطرح شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان، درج قیمت های غیر واقعی از جانب شرکت‌های تولیدی و وارداتی یک معضل قابل پیگیری است که باید رصد شود و برای حل آن نیز اقدام کرد؛ به طوری که این سازمان به صورت روزمره و کارشناسی در حال بررسی و رسیدگی به این به درج قیمت های واقعی توسط شرکتهاست.

طبق اعلام سازمان حمایت، سیاست این سازمان در نظارت بر بازار به جای برخورد با متخلف بعد از وقوع تخلف، پیشگیری از بروز جرم و تخلف است و حذف قیمت مصرف کننده از روی کالا به عنوان پاک کردن صورت مسئله بوده که اصلا راهکار مناسبی نیست.

مسئولان سازمان حمایت، طرح حذف قیمت‌ها را در افزایش قابل توجه وقوع تخلف و ایجاد تنش و عدم رضایت عمومی موثر می‌دانند و معتقدند رعایت نرخ مصرف‌کننده شرط لازم است ولی کافی نیست و بر اساس قوانین و مقررات، بنگاه های اقتصادی می‌توانند حداکثر به قیمت خرید خود، درصدهای مصوب را اضافه کنند و کالایشان را بفروشند.

نظرات
| |
2016-01-26 12:01:12
اوه اوه اوه : عجب هرج و مرجی بشه با این سناریوی جدید حذف قیمت مصرف کننده
بابا دم این آقای بنکدار گرم که اینطوری از حقوق هم صنفی هاش حمایت میکنه ای کاش آقایون دولتی هم یکم یاد بگیرن که چطوری میشه از حقوق مصرف کننده دفاع کنن. اونوقت دولتیهای ما میشینن حرف از حذف سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده میزنن... بجای اینکه تقویتش کنن تا حسن نیتشون را به مردم ثابت کنن اونوقت آقای وزیر میگه باید سازمان حمایت منحل بشه تا بتونن راحتتر کارشونو یکنن. متاسفم...
ADS
ADS
پربازدید