Performancing Metrics

صادرات زعفران ایرانی به آمریکا پس از 15 سال | اتاق خبر
کد خبر: 312234
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 20:41
ایسنا به نقل از رئیس صندوق توسعه صادرات زعفران از صادرات نخستین محموله زعفران ایرانی به آمریکا پس از 15 سال در پی اجرایی شدن برجام و توافقات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 تا هفته آینده خبر داد.

اتاق خبر - محمد جواد رضایی  اظهار کرد: در حال حاضر بازار زعفران مناسب است و قیمت آن به حدود کیلویی هفت میلیون تومان رسیده است که نشان می‌دهد با توجه به افزایش تولید این محصول در کشور وضعیت خرید و فروش آن نیز در بازار داخلی و خارجی مناسب است.

رضایی گفت: پس از اجرایی شدن برجام و توافقات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5، کشورهای اروپایی مانند اسپانیا نیز خواهان خرید مستقیم زعفران ایرانی شدند در حالی که در دوران تحریم صادرات این محصول به کشورهای اروپایی با محدودیت و کاهش شدیدی مواجه شده بود، چراکه با توجه به تحریم‌های بانکی، نقل و انتقال پول و ارز با مشکلات بسیاری مواجه شده بود.

رئیس صندوق توسعه صادرات زعفران ادامه داد:در حال حاضر تقاضای خرید زعفران از سوی آمریکا نیز ارائه شده که به زودی اولین محموله 20 کیلوگرمی زعفران برای نخستین بار پس از 15 سال آماده ارسال به آمریکاست و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده این صادرات انجام شود.

وی اظهار کرد: در دوران تحریم کشورهایی مانند امارات و حتی اسپانیا نقش واسطه و دلال را در بازار طلای سرخ ایرانی ایفا می‌کردند و این محصول ارزآور را از ایران خریداری و به نام و با بسته‌بندی و برند خود در بازار جهانی معامله می‌کردند.

به گفته رضایی،‌ صادرات مستقیم زعفران به کشورهای اروپایی می‌تواند تا 40 درصد بازار زعفران ایرانی را رونق ببخشد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید