Performancing Metrics

احتمال توافق اوپک و غیراوپکی‌ها قیمت نفت را بالا برد | اتاق خبر
کد خبر: 312247
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 21:50
رویترز اعلام کرد قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال احتمال توافق اوپک و غیراوپکی‌ها برای کنترل مازاد عرضه به ۳۰.۶۰ دلار در هر بشکه رسید. تحلیلگران می‌گویند هر گونه توافق قیمت‌ها را به ۴۰ تا ۶۰ دلار افزایش می‌دهد.

اتاق خبر: قیمت نفت در معاملات امروز ابتدا به زیر 30 دلار کاهش یافت اما پس از تقویت امیدها برای همکاری کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیراوپکی برای کنترل بزرگ ترین اشباع بازار در دهه‌های اخیر به بیش از 30 دلار افزایش یافت.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام بار دیگر خواستار کاهش عرضه به همراه تولیدکنندگان غیر اوپکی شد.

وزیر نفت عراق روز سه‌شنبه گفت مقداری انعطاف‌پذیری میان اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها دیده است.

هر بشکه نفت برنت 44سنت افزایش یافت و 30.94دلار فروخته شد. نفت برنت در 20 ژانویه به 27.10 دلار در هر بشکه کمترین رقم از نوامبر 2003 رسید.

نفت خام آمریکا نیز با 25 سنت افزایش 30.59 دلار در هر بشکه فروخته شد.

دیوید هافتون کارگزار بازار در این‌باره گفت: «بدون توافقی برای تولید، عوامل بازار به سوی پایین است... با یک توافق، قیمت نفت به 40 تا 60 دلار می‌رسد.»

نگرانی ها در مورد تقاضا افزایش قیمت را محدود کرده است. تحلیلگران انرژی اسپکت طی گزارشی اعلام کردند: «نگرانی در مورد کاهش شدید رشد اقتصادی به ویژه در چین ارزش بازارهای بورس جهان را به شدت کاهش می‌دهد.»

به نوشته رویترز، علی‌رغم سقوط قیمت نفت و کاهش هزینه‌ها در این صنعت، تولیدکنندگان بزرگ اوپک برنامه‌های سرمایه گذاری مد نظر دارند و برخی قصد دارند تا تولید خود را افزایش دهند.

رئیس شرکت کویت پترولیوم گفت ریسک سقوط بیشتر قیمت نفت برای مدت طولانی‌تری، کویت را از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی بازنداشته است. مشابه چنین اظهار نظری از سوی رئیس شرکت ملی نفت آمریکا نیز شنیده شده است.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید