Performancing Metrics

نیویورک تایمز: آمریکا برای جنگ با داعش در لیبی آماده می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 312367
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 22:56
تسنیم نوشت: دولت آمریکا درحال آماده‌سازی برای شروع جنگ تازه‌ای علیه داعش در لیبی است.

اتاق خبر - به گزارش نیویورک تایمز همزمان با آمادگی دولت اوباما برای آغاز جنگ تازه‌ای علیه داعش در لیبی پنتاگون درحال جمع‌آوری اطلاعات در لیبی است. این کمپین نظامی بدون مخالفت خاصی در کنگره درحال آمادگی است و انتظار می‌رود در این جبهه تازه حملات هوایی و نظامیان خبره آمریکایی حضور عمده‌ای داشته باشند.

نویسنده نیویورک تایمز این اقدام آمریکا را دردسر ساز تلقی کرده و معتقد است مداخله نظامی این کشور در لیبی پیشروی قابل توجهی در حوزه جنگ تلقی شده که به سادگی می‌تواند به دیگر کشورهای این قاره گسترش یابد. این تصمیم درحال اتخاد شده است که ارتش آمریکا بیش از گذشته در میادین جنگ سوریه و عراق گرفتار شده است و درخواستها برای حضور نظامی بیشتر این کشور افزایش یافته است.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت که مقامات نظامی به دنبال یک اقدام نظامی جامع علیه گروه داعش در لیبی هستند؛ گروهی که طبق برآوردهای غرب حدود 3 هزار جنگجو در این کشور در اختیار دارد. به گفته مقامات دولتی عملیات نظامی در لیبی طی چندین هفته آغاز خواهد شد. طبق پیش‌بینی آنها عملیات نظامی با کمک متحدان اروپایی واشنگتن مانند انگلیس، فرانسه و ایتالیا انجام خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید