Performancing Metrics

اعزام هیأت اقتصادی کارخانجات خوراک دام ایران به امارات | اتاق خبر
کد خبر: 312803
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1394 - 11:38
رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران خبر داد:
مجید موافق قدیری: هیاتی تجاری از سوی انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران به کشور امارات اعزام می شود.

اتاق خبر- به منظور آشنایی با آخرین فعالیتهای شرکتهای تولید کننده خوراک دام، مکمل و مواد افزودنی و همچنین تسهیل روابط تجاری بین بنگاههای مرتبط بین ایران و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه دامپروری ابوظبی 2016 و همچنین استفاده از پتانسیل‌های دو کشور ایران و امارات در سرمایه‌گذاری خارجی، هیاتی تجاری از سوی انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران به کشور امارات اعزام می‌شود.

بنابراین گزارش، مجید موافق قدیری، رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با اعلام این که 27 بهمن ماه هیات تجاری از سوی این انجمن برای استفاده از پتانسیل‌های کشورهای حوزه خلیج فارس و نمایشگاه دامپروری ابوظبی عازم این کشور خواهد شد، بیان کرد: حضور در این نمایشگاه می‌تواند شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری مشترک  در حوزه‌های مختلف صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان برای ایران فراهم کند. به طوریکه این نمایشگاه تخصصی پروتئین حیوانی است که معرف صنعت خوراک دام، دامپروری و شیلات در منطقۀ خاورمیانه، آفریقا، هند و مرکز آسیاست.

وی ادامه داد: در حوزه‌های تامین مواد اولیه کارخانجات خوراک دام، مکمل و مواد افزودنی امکاناتی برای آغاز همکاری کارخانجات کشورمان با شرکت های اماراتی نیز وجود دارد. به همین منظور در نظر است جلساتی را با شرکت های مطرح اماراتی منعقد و همچنین از مراکز تولید شیر و گوشت امارات بازدید به عمل آوریم.

موافق قدیری با بیان این‌که علاوه بر این، دو کشور آمادگی همکاری در موضوع واردات و صادرات، خرید و فروش کالا، سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری در بازارهای منطقه را دارند، گفت: سابق بر این بزرگترین مشکلی که برای همکاری با کشور امارات برای ایران وجود داشت نبودن روابط بانکی بین ایران و امارات بود که با حل این مشکل جهش روابط اقتصادی در این صنعت کاملا ممکن می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که برای تسهیل روابط تجاری  بین ایران و کشورهای مطرح تولید کننده خوراک دام در پسا تحریم چه باید کرد؟ گفت:‌ این موضوع صرفا به تحریم‌ها مربوط نمیشد بلکه سابق بر این به نوع برخورد صنفی و دیپلماسی سیاستگذاران اقتصادی کشورمان با سایر جوامع نیز بر می‌گردد.

موافق قدیری بیان کرد: هیاتی که از ایران به نمایشگاه دامپروری و خوراک دام ابوظبی سفر می‌کند، می‌تواند شرایطی را فراهم کند که روابط اقتصادی و تجاری بین المللی در این صنعت در ماههای آتی بهتر شود.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران درباره دیگر اهداف این سفر خاطرنشان کرد: این چندمین هیاتی است که از جانب انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران به نمایشگاههای مطرح جهان می‌رود. این هیات در حوزه‌های مختلف صنعت دامپروری از جمله خوراک دام، طیور و آبزیان، مرغداری، کشتارگاه و بسته بندی، ماشین الات خوراک دام و... وارد مذاکره با شرکت های طرف خود می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که علاوه بر این کالاهایی نظیر کنسانتره طیور و آبزیان و بقایای سرشاخه ها و ضایعات نخیلات و بقایای حاصل از تولید شکر از نیشکر به عنوان خوراک دام، نیز که مورد نیاز دامداری ها و مرغداری های خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است می‌تواند از سوی ایران تامین شود؛ بیان کرد: انجام پروژه‌های خدمات فنی - مهندسی در زمینه احداث کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان، احداث مراکز تولید شیر و گوشت و مسائل آتی نیز می تواند از مواردی باشد که در این هیات که به این نمایشگاه اعزام می‌شود مورد تفاهم با طرف های خارجی قرار گیرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید