Performancing Metrics

توهین کننده به شورای نگهبان مفسد فی الارض است | اتاق خبر
کد خبر: 313268
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 14:03
امام جمعه اصفهان:
نامه نیوز نوشت: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته اصفهان، با مرور اتفاقات بهمن ماه سال 1357، اظهار کرد: خداوند کسانی که خالص باشند را عزیز می دارد و محبت آن شخص را در دل دیگران ایجاد می کند.

اتاق خبر - وی در پاسخ به این سوال که چرا امام(ره) تا این حد محبوب بود؟ افزود: امام(ره) نه به خاطر عالم بودن که بودند علمای زیادی در این دنیا و نه به خاطر سیاست مدار بودنش که بودند سیاست مداران زیادی در آن زمان،بلکه  امام به خاطر خالص بودنش، اخلاق اسلامی اش و توجه دقیق به خداوند محبوب بود.


امام جمعه اصفهان به انتخابات و شورای نگهبان اشاره کرد و ادامه داد: شاید این سوال پیش بیاید که آیا فقط شورای نگهبان مختص به ایران است؟ خیر بلکه در تمام دنیا افرادی نظارت بر قانون اساسی را بر عهده دارند و در تمام دنیا یک چنین ارگانی وجود دارد، اما اسامی متفاوت است در ترکیه نهاد عدالت و قانون در جایی دیگر مجلس سنا و در کشوری دیگر مجلس عوام نام دارد.
 
طباطبایی نژاد تصریح کرد: نقش مهندس ناظر بر روی یک ساختمان فقط اطلاع از غلط یا درست بودن کار نیست بلکه تصحیح مسیر اشتباه و انحراف و حذف مسیرهای نامربوط است اگر مهندس ناظر فقط از غلط ها اطلاع داشته باشد و اقدامی نکند که ساختمان فرو می پاشد.
 
وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز نمی تواند فقط از ورود افراد نامربوط اطلاع داشته باشد بلکه باید از ورود افرادی که بر خلاف قانون و اسلام عملکرده اند جلوگیری کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: گاهی برخی از افراد اصل برائت را در رد یا عدم احراز صلاحیت ها مطرح می کنند و مدام سوال می کنند چرا رد یا احراز نشده چرا اصل را بر برائت نگذاشته اند این در حالی است که اصلا اصل برائت یک مسئله و موضوع بسیار مهم حوزوی است که در آنجا بحث می شود.
 
طباطبایی نژاد تاکید کرد: برائت برای کارهای منفی به کار می رود و برای کارهای مثبت احراز باید انجام شود که تمام بررسی این اصول در حوزه انجام می شود و در واقع چنین کاری کار حوزویان است.
 
وی به نبود شرایط التزام عملی به اسلام و اصل ولایت فقیه در برخی رد یا احراز نشدگان کاندیدای مجلس شورای اسلامی و خبرگان اشاره کرد و گفت: اولا فرصت برای شورای نگهبان فقط 20 روز است و مگر می شود 12 هزار نفر را ظرف 20 روز از نظر التزام بررسی کامل کرد. به همین دلیل شورای نگهبان از مردم، محلیان و... هم استعلام می گیرد و به نتیجه عدم احراز می رسد.
 
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: باید قانونی ایجاد شود که همه نتوانند برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند و باید شرایط سخت برقرار شود که تعداد کمتر باشد تا شورای نگهبان بتواند در مدت زمان معلوم به عده ای خاص بپردازد نه 12 هزار نفر.
 
طباطبایی نژاد ادامه داد: اصل برائت که این روزها مطرح می شود برای فریب دادن مطرح شده و نباید فریب برخی صحبت ها در این زمینه را خورد. در منفیات اصل برائت مطرح می شود و در مثبت ها اصل برائت مطرح نمی شود.
 
وی گفت: آنهایی که عدم احراز شده اند به این معنی نیست که مشکل دارند، پس شورای نگهبان اگر کسی که التزام عملی به اسلام نداشته باشد را تایید کند و فرد وارد مجلس شود قطعا خیانت به خودش و مردم کرده است به همین دلیل باید دقیق کار شود.
 
امام جمعه اصفهان به سخنان امام(ره) در خصوص شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: کسی حق ندارد در مصاحبه ها و نطق ها به شورای نگهبان توهین و تضعیف کند. تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید شورای نگهبان کذا است یک چنین انسانی مفسد و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار گیرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید