Performancing Metrics

خط کشتیرانی مسافری عمان- چابهار راه اندازی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 313442
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 16:21
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: با هماهنگی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته در چند روز آینده خط کشتیرانی مسافری بین کشور عمان و چابهار بطور رسمی راه اندازی می شود.

اتاق خبر: حامد علی مبارکی اظهار داشت: راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین ایران و عمان اهمیت ویژه برای چابهار دارد و می تواند در آینده نزدیک تاثیرات خوبی داشته باشد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی گفت: چابهار و عمان در دو طرف دریا قرار دارند و شماری زیادی از شهروندان ایرانی، بویژه مردم منطقه جنوب سیستان و بلوچستان در کشور عمان مقیم و به فعالیت اقتصادی- تجاری مشغول یا در شغل های گوناگون اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه سهولت در تردد مسافران، گردشگران و فعالان اقتصادی به چابهار یکی از برنامه های مهم در این منطقه است، افزود: راه اندازی خط کشتیرانی شهرستان به کشور عمان زمینه توسعه و رونق منطقه را فراهم می کند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار ادامه داد: این شهرستان یکی از 10 نقطه برتر جهان و موقعیت مناسبی برای فعالیت تجار و حضور گردشگران سراسر جهان است.
مبارکی بیان کرد: تمامی زیرساختها برای مسافرت هوایی، دریایی و زمینی به چابهار در حال آماده سازی است که ساخت فرودگاه بین المللی، احداث راه آهن و برقراری خط های کشتیرانی مسافری نمونه ای از اقدامات در حال انجام است.
وی گفت: راه اندازی خط کشتیرانی مسافری به کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و شهرستانهای همجوار از جمله کنارک انجام شده است.
وی بیان کرد: بخش خصوصی با صرف هزینه 20 میلیارد ریالی یک فروند قایق مجهز را خریداری کرده و بزودی کار جابجایی مسافران و گردشگران را با همکاری و تشویق منطقه آزاد چابهار بین دو شهرستان چابهار و کنارک انجام می دهد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه تمامی اقدامات و هماهنگی ها با دو کشور عمان و ایران برای راه اندازی خط کشتیرانی مسافری در چابهار انجام شده، گفت: وجود اسکله و ترمینال مسافری در این بندر، پتانسیل راه اندازی خط دریایی با کشوری های مختلف از جمله عمان را دارد.
سیاوش رضوانی اظهار داشت: با توجه به ارتباطات تجاری- اقتصادی مردم منطقه بین دو کشور عمان و ایران ضرورت داشت تا خط کشتیرانی مسافری در این مسیر راه اندازی شود.
وی افزود: سفرهای دریایی برای شهروندان، خصوصا گردشگران و فعالان اقتصادی جهت تردد در دو کشور عمان و ایران لذت خاصی دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: راه اندازی این خط دریایی سبب رونق گردشگری دریایی در آبهای عمان خواهد شد.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید