Performancing Metrics

درخواست پنتاگون درباره مبارزه با داعش | اتاق خبر
کد خبر: 313473
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 03:14
ایرنا نوشت: مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تایید کرده اند که به صدها هزار نیروی بیشتر از جمله نیروهای آموزشی، مشاور و کماندو برای جنگ با داعش نیاز هست.

اتاق خبر - روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تایید کرده اند که به صدها هزار نیروی بیشتر از جمله نیروهای آموزشی، مشاور و کماندو برای جنگ با داعش نیاز هست؛ موضوعی که پنتاگون را وادار کرده تا از کاخ سفید بخواهد شمار نیروهای اعزامی به عراق و سوریه را در هفته های آتی افزایش دهد.


این روزنامه آمریکایی در گزارشی به قلم 'آندرو بلیک' افزود: مقام های وزارت دفاع آمریکا به کاخ سفید گفته اند که تلاش های ائتلاف تحت امر واشنگتن برای نابودی داعش همچنان به نیروی انسانی بیشتری نسبت به تعداد کنونی سه هزار و 700 نفر سرباز آمریکایی مستقر در عراق، نیاز دارد.

این روزنامه به نقل از مقام های ارشد کاخ سفید و پنتاگون بر ضرورت حضور صدها کارشناس نظامی بیشتر در منطقه تاکید کرد و نوشت: حتی یکی از آنها پیشنهاد داده که شمار نیروها به چهار هزار و 500 تن افزایش یابد.
'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته در مصاحبه با شبکه خبری 'سی ان ان' گفت که شخصا با وزیران دفاع بیش از 40 کشور جهان برای درخواست کمک در جنگ با داعش تماس داشته که شامل اعزام نیروهای عملیات ویژه، هواپیماهای رزمی و شناسایی، سلاح و مهمات، کمک آموزشی و حمایت رزمی و پشتیانی خدمات رزمی بوده است.

کارتر همچنین نسبت به افزایش تعداد نیروهای آموزشی و تنوع آموزش های ارائه شده ابراز امیدواری کرد. به گفته مقام های وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در حال حاضر آمادگی افزایش بیشتر نیروهای زمینی در جنگ با داعش را ندارد؛ موضوعی که باراک اوباما طی جنگ یک سال و نیم گذشته با این گروه تروریستی به آن پایبند بوده است. در حقیقت صدها کارشناس نظامی بیشتر از آمریکا و کشورهای هم پیمان آن برای کمک به آموزش جنگجویان مخالف سوری، عراقی و کرد اعزام خواهد شد.
آمریکا و همپیمانانش، حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را از سپتامبر 2014 (شهریور 92) آغاز کردند؛ حملاتی که بدون مجوز دولت دمشق و سازمان ملل متحد بوده است و همزمان داعش توانست به پیشروی های خود ادامه دهد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید