Performancing Metrics

لغو کنفرانس قراردادهای نفتی در لندن به دلیل مخالفت‌های داخلی نبود | اتاق خبر
کد خبر: 313684
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 18:16
معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران در رابطه با علت لغو شدن کنفرانس قراردادهای جدید نفتی ایران در لندن و ارتباط آن با مخالفت های داخلی با این قراردادها گفت: «ارتباطی ندارد و تنها به دلیل عدم صدور ویزا بوده است.»

اتاق خبر: یک مقام ایرانی گفته، ایران کنفرانسی را که قرار بود در لندن برای معرفی قراردادهای جدید نفتی این کشور برگزار شود لغو کرده است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وزارت نفت ایران دو سال گذشته را صرف تنظیم قراردادهای جدید نفتی کرده که در آنها دستمزدهای پرداختی به شرکت های بین المللی وابسته به قیمت نفت خواهد بود و فعالیت های سرمایه گذاری پرریسک تر سود بیشتری خواهند داشت.

قرار بود در کنفرانس لندن که برای اواخر فوریه برنامه ریزی شده بود، قراردادهای نفتی جدید ایران برای آن دسته از شرکت های خارجی که نتوانسته بودند در کنفرانس نوامبر 2015 در تهران شرکت کنند تشریح شود.

علی کاردور، معاون سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت ملی نفت ایران لغو شدن برگزاری این کنفرانس را مشکلات ویزایی دانسته و در این باره گفت، دولت انگلیس «برای تعداد محدودی از افراد» ویزا صادر کرده است.

وی افزود: «با توجه به اینکه تعداد زیادی از نمایندگان بخش خصوصی مایل به شرکت در این (کنفرانس) بودند، و از آنجایی که قسمت خدمات ویزای سفارت انگلیس (در تهران) فعلا فعال نیست، (صدور این تعداد ویزا) امکان پذیر نخواهد بود.»

وزارت امور خارجه انگلیس اظهارنظری در خصوص موضوع عدم صدور ویزا برای شرکت کنندگان در این کنفرانس نکرده است.

کاردور افزود، «تیمی از کارشناسان شدیدا مشغول کار برای برآورد جزئیات قراردادها هستند.»

در حالی برگزاری کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی ایران در لندن لغو شده است که بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی در ایران به این قراردادها انتقاد کرده و نسبت به بازگشت شرایط حاکم بر نفت و گاز کشور پیش از ملی شدن نفت هشدار داده اند.

روز شنبه گروهی از دانشجویان که در اعتراض به قراردادهای جدید نفتی در بیرون ساختمان وزارت نفت تجمع کرده بودند، با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

کاردور در پاسخ به این سوال که آیا لغو این کنفرانس ارتباطی با مخالفت های داخلی با قراردادهای نفتی دارد یا نه گفت: «ارتباطی ندارد و تنها به دلیل عدم صدور ویزا بوده است.»

پیشنهاد برگزاری کنفرانس لندن در فوریه 2014 زمانی که ایران اعلام کرد که در حال طراحی قراردادهای نفتی برای سرمایه گذاران خارجی است مطرح شد. این کنفرانس پیش از این 4 بار به تعویق افتاده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید