Performancing Metrics

150 هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره برداری می رسد | اتاق خبر
کد خبر: 313711
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 00:05
احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح 150 هزار واحد مسکن مهر در بهمن و اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: نیمی از این واحدها در بهمن ماه و مابقی در اسفند ماه تحویل متقاضیان می شود.

اتاق خبر: مهرآبادی با بیان اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر تا پایان امسال بیش از 150 هزار واحد مسکن مهر در استان های مختلف به بهره برداری می رسد، اظهارداشت: برنامه افتتاح این واحدها از هفته گذشته در استان آذربایجان غربی آغاز شده است و در این استان یک هزار و 928 واحد مسکن مهر به بهره برداری رسید.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی افزود: در هفته جاری نیز در استان های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر افتتاح می شود.
مهرآبادی با بیان این که در این چهار استان در مجموع 17 هزار و 159 واحد مسکن مهر به بهره برداری می رسد ، گفت: ممکن است در صورت آماده شدن تعداد بیشتری از واحدها، حدود 600 واحد به این تعداد افزوده شود.
به گفته وی ، زیربنای کل این واحدها حدود یک میلیون و 715 هزار مترمربع است و اگر زیربنای مفید این واحدها را به طور میانگین 80 مترمربع در نظر بگیریم یک میلیون و 372 هزار مترمربع زیربنای مفید برای افتتاح در این چهار استان آماده شده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این که متقاضیان واحدهای آماده افتتاح سهم آورده خود را به طور کامل پرداخت کرده اند، گفت: هیچ واحدی بدون خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، فاضلاب و گاز تحویل مردم نمی شود.
مهرآبادی افزود: تعداد واحدهای مسکن مهر که ساخت آنها به پایان رسیده بیش از این تعداد است، اما برخی واحدها به دلیل تکمیل نشدن خدمات زیربنایی و روبنایی قابل تحویل نیستند و بهره برداری از آن ها به تعویق افتاده است.
وی از افتتاح واحدهای مسکن مهر در استان های خراسان جنوبی، کرمانشاه و فارس در هفته آینده خبرداد و گفت: دو هفته بعد نیز برنامه افتتاح در استان های گلستان، سمنان و اردبیل خواهیم داشت.
مهرآبادی افزود: مابقی افتتاح ها در اسفند ماه و بر اساس زمان بندی انجام شده خواهد بود، ضمن این که واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید در برنامه ای جداگانه و توسط مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افتتاح می رسد.
وی گفت: طبق اعلام مسئولان استان سیستان و بلوچستان، امروز پنج هزار و 50 واحد مسکن مهر در این استان قابل بهره برداری می شود که از این تعداد بیش از سه هزار و 500 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 917 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 600 واحد در شهر جدید رامشار هستند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: در استان چهارمحال و بختیاری نیز فردا دو هزار و 650 واحد و روز چهارشنبه این هفته در لرستان نیز هفت هزار و 961 واحد افتتاح می شود.
مهرآبادی ادامه داد: تا پایان بهمن 35 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و حدود 40 هزار واحد نیز در سایر سایت های مسکن مهر استان ها افتتاح می شود که در مجموع 75 هزار واحد خواهد بود.
به گفته وی، در استان های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، فارس، گلستان، سمنان، اردبیل و شهرهای جدید اندیشه، گلبهار، هشتگرد، پرند، سهند، صدرا، فولادشهر، بهارستان، مجلسی، پردیس، مهاجران و شیرین شهر 75 هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه افتتاح می شود و سایر واحدها به تدریج در اسفند ماه و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر ، وزارت راه و شهرسازی یک هزار و 117 پروژه حمل و نقل٬ پنج بیمارستان و 50 طرح زیربنایی را بهره برداری می کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید