Performancing Metrics

نتایج یک سفر ارزشمند | اتاق خبر
کد خبر: 313974
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 10:52
عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
محمود ضرابی عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در رابطه با قراردادهای منعقد شده بین ایران و کشورهای اروپایی گفت: طبیعتا قراردادهای منعقد شده بسیار ارزشمند است ولی در بلند مدت نتایج آن ها مشخص می شود.

اتاق خبر- محمود ضرابی عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در رابطه با قراردادهای منعقد شده بین ایران و کشورهای اروپایی گفت: طبیعتا قراردادهای منعقد شده بسیار ارزشمند است ولی در بلند مدت نتایج آن ها مشخص می شود.

محمود ضرابی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: باید گفت که اقتصاد کشور به شدت ضعیف است و همچنین نقدینگی و تولید کشور هم در وضعیت مناسبی نیست بنابراین لازم است که بخشی از سرمایه های آزاد شده به بهبود امور اقتصادی کشور تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: باید در این دوران دولت فکری به حال بدهی های خود به پیمانکاران کند و همچنین پول به میزان مشخصی به جامعه تزریق شود.

ضرابی ادامه داد: واحدهای تولیدی در کشور ما یا نیمه تعطیل هستند و یا به طور کلی تعطیل شده اند که بدین ترتیب دولت باید از محل سرمایه های آزاد شده این واحدها را هم تقویت کند تا آن ها به چرخه بازار بازگردند.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا قراردادهای منعقد شده بین ایران و کشورهای اروپایی تا چه حد به اشتغال می انجامد، اظهار کرد: این قضیه در بلند مدت مشخص می شود و زمان زیادی را می طلبد. اما در نهایت این قضیه به رونق تولید و اشتغال یاری خواهد رساند ولی در حدود 2 تا 5 سال آینده به این دستاورد خواهیم رسید.

ضرابی گفت: بعید می دانم که قراردادهای منعقد شده باعث شود که ایران به بازار مصرفی فرانسه تبدیل شود. بندهای قراردادها دال بر این است که دولت درصدد است که سرمایه گذاران را به داخل بکشاند و در نهایت در تولید، انتقال تکنولوژی و آموزش مشارکت هایی صورت گیرد.

به گفته وی؛ لازم است که دولت در این دوران مهار رکود را در راس امور خود قرار دهد و همچنین وام های ارزان قیمت برای عموم مردم تزریق کند و همچنین معوقات کارمندان پرداخت شده تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

ضرابی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند که قرارداهای ایران با کشورهای اروپایی به تحول اقتصادی منجر نخواهد شد و ضربه ای به اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: درواقع پول های آزاد شده ایران باید هم  به مصرف هر چیزی که برای کشور نیاز است، برسد. بخشی از کار با انعقاد قراردادها انجام شده و بخشی دیگر باید به مصرف داخلی برسد.

این عضو اتاق زنجان همچنین به ایجاد فضای جدیدی در اقتصاد کشور اشاره ای داشت و اذعان کرد: در گذشته زمانی که صادرکنندگان ما در نمایشگاه های خارجی شرکت می کردند چندان مورد استقبال قرار نمی گرفتند چونکه سرمایه گذاران خارجی از همکاری با ایران هراس داشتند ولی اکنون اوضاع تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته ایران در صادرات مواد مختلفی همچون روی، سنگ های قیمتی، آهن، روی و همچنین درب و پنجره فعالیت زیادی داشت ولی برای مدت طولانی قطع شد و در نهایت اکنون راه برای سرمایه گذاری و صادرات هموار شده است.

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید