Performancing Metrics

دیدار سفیر ایران در باکو با رییس کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی | اتاق خبر
کد خبر: 314056
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 00:42
سفیر کشورمان ایران در دیدار با رییس کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی این کشور بر ضرورت تقویت تعاملات دینی بین دو کشور مسلمان تاکید کرد.

سفیر کشورمان ایران در دیدار با رییس کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی این کشور بر ضرورت تقویت تعاملات دینی بین دو کشور مسلمان تاکید کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در دیدار محسن پاک‌آیین با مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی که ابراهیم ابراهیمی‌، رایزن فرهنگی سفارت کشورمان نیز حضور داشت، پاک‌آیین گزارشی از دیدار خود با مراجع دینی در قم دیدگاه‌های ایشان ارائه و تاکید کرد که تقویت مناسبات دو کشور دوست و برادر مورد تاکید علمای دینی در ایران است و ایشان تعامل مثبت جمهوری آذربایجان با شیعیان را اقدام مهمی در جهت توسعه مناسبات فیمابین می‌دانند.

سفیر ایران در باکو تشیع را حلقه اتصال دو ملت خواند و افراط‌گرایی وهابیون و گروه‌های تروریستی را تهدید مهم برای منطقه دانست و افزود: مقابله مشترک با این تهدید در برنامه‌های دو کشور قرار دارد.

در این دیدار رییس کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی آذربایجان، ضمن ابراز خرسندی از فرجام موفق برجام، این تحول را نشانگر دیپلماسی شفاف و منطقی ایران دانست و گفت: من در سفر خود به ایران نیز از نزدیک شاهد رشد اقتصادی و سیاسی ایران بودم و دیدم که مردم از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کنند و حامی دولتمردان خود هستند.

مبارز قربانلی، رییس کمیته امور دینی آذربایجان در ادامه مبارزه قاطع دولت جمهوری آذربایجان با گروه‌های تروریستی وهابی و تکفیری را یادآور شد و اظهار کرد: وهابی‌ها و تکفیری‌ها دارای هیچ قدرت و نفوذی در جمهوری آذربایجان نیستند.

در این دیدار رایزن فرهنگی سفارت نیز برنامه‌های آینده رایزنی را تشریح کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید