Performancing Metrics

رئیس سازمان سینمایی: سالی که نکوست از بهارش پیداست | اتاق خبر
کد خبر: 314159
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1394 - 09:05
مخاطبان اهالی رسانه و منتقدان منتظر دیدن آثاری جذاب و امیدبخش در جشنواره فیلم فجر امسال باشند.

به گزارش اتاق خبر، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در خصوص روند اجرایی جشنواره فیلم فجر با دبیری محمد حیدری  گفت: به نظرم امسال به دو جهت یکی از سال‌های خوب جشنواره فیلم فجر است اول اینکه با فیلم‌هایی که ارائه شده مردم منتظر دیدن آثاری جذاب و امیدبخش باشند به نحوی که صنعت سینمای ایران یک گام به جلو بردارد. از طرفی نظمی که امسال در جشنواره وجود دارد همه اهالی رسانه و همه کسانی که خبرهای جشنواره را پیگیری می‌کنند می‌فهمند جشنواره‌ای منظم را شروع کردند و یکی دیگر از اهداف ما نشان دادن و معرفی هنرمندانی است که کمتر دیده شده‌اند. 
 
وی افزود: تلاش ما این است که جشنواره‌ای در خور و تراز انقلاب اسلامی در دهه‌ای که جشن با شکوه پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود را ارائه دهیم و امیدواریم اهداف ما تحقق یابد. 
 
رئیس سازمان سینمایی در مورد مشکلات و حسن‌های جشنواره فیلم فجر بیان کرد: در ابتدا بگویم که اهمیت جشنواره فجر تولیدات فیلم و کیفیت آنها بستگی دارد که از این بابت مشکلی نداریم و سینمای ایران در این زمینه خوب کار می‌کند بقیه هم به نحوه برگزاری ربط پیدا می‌کند، البته مهمترین اتفاق این است که اهالی سینما و فرهنگ و هنر جشنواره فیلم فجر را از آن خود بدانند در این زمینه نیز احساس می‌کنم حرکت‌های خوبی را شاهد بودیم. 
 
ایوبی در پاسخ به این سوال که چرا جشنواره‌ فیلم فجر مانند برخی جشنواره‌های معتبر دنیا اول فیلم‌ها را در طول سال نمایش داده نمی‌شود و بعد داوری کند، اظهار داشت: معمولا همه جشنواره‌های معتبر و مهم دنیا که پرشور و دیدنی هستند فیلم‌هایی را نمایش می‌دهند که در سال قبل دیده نشده‌اند یعنی اولین رونمایی فیلم‌ها را در خود به اجرا می‌گذارند غیر از اسکار که رویکردش فرق می‌کند و جشن خانه سینما در ایران نمونه‌ای از آن است مطمئن باشید اگر ما بخواهیم فیلم‌های اکران شده را در جشنواره فیلم فجر نمایش دهیم حس و حال بین شما و ببینندگان از بین می‌رود و از شورش کمتر خواهد شد. 
 
ایوبی در پاسخ به این سوال که چگونه باید دوبله در سینما را به نقطه پویایی خود برگرداند و آیا سازمان سینمایی در این زمینه تدابیری اندیشیده اظهار داشت: صدا در ایران جایگاه بزرگی دارد و تصویر جای صدا را نمی‌تواند بگیرد به همین دلیل رادیو وجود دارد و خواهد بود. البته هنرمندانی که دوبلور و گوینده هستند و سهم زیادی در فرهنگ و هنر ما دارند و مردم با آنها خاطره‌بازی می‌کنند، دیده نشدند که وظیفه ما است این هنرمندان را به مردم معرفی کرده از آنها تجلیل و استعدادهای خوب را کشف کنیم مردم هیچ وقت از صدا خداحافظی نخواهد کرد. 
 
ایوبی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امسال منتظر جشنواره‌ فیلم فجری با کیفیت‌تری نسبت به سال گذشته باشید و به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیدا است. 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید