Performancing Metrics

ممنوعیت ورود هواپیما با سن بیش از ۱۸ سال | اتاق خبر
کد خبر: 314237
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 19:32
مهر نوشت:یک فروند ایرباس خریداری شده تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وارد کشور می‌شود.

اتاق خبر - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود هواپیما با سن بیش از ۱۸ سال ( قبل از ۱۹۹۸ میلادی) خبر داد و گفت: یک فروند ایرباس خریداری شده تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وارد کشور می‌شود.

علی عابدزاده در جمع خبرنگاران درباره تاسیس شرکت ملی تامین و اجاره هواپیما در کشور که به تازگی از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدیدی که ایجاد شده، بسیاری از محدودیت‌ها را برای شرکت‌های هواپیمایی کاهش دادیم، چراکه شرکت‌های هواپیمایی باید با توان اقتصادی بهینه‌تر نسبت به گذشته تشکیل شوند تا بتوانند نسبت به ورود هواپیماهای جدید اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: براساس مصوبه ای در سازمان هواپیمایی کشوری، ورود هواپیماهای قدیمی و تولید قبل از ۱۹۹۸ توسط ایرلاین‌های داخلی را ممنوع شده است، البته برخی ایرلاین‌ها پیش از تصویب این دستورالعمل نسبت به ورود هواپیماهای تولید قبل از ۱۹۹۸ اقدام کرده بودند.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی اخیرا حداقل کفایت سرمایه برای تاسیس ایرلاین‌های جدید و همچینین ادامه فعالیت ایرلاین‌های فعلی تعیین شد که به گونه‌ای این دستورالعمل تدوین شده تا ایرلاین هایی که توانایی سرمایه گذاری دارند امکان ورود به بازار را داشته باشند، افزود: در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و ماهان سرمایه لازم برای ادامه فعالیت را ثبت کردند. البته سرمایه برخی ایرلاین‌های دیگر نیز نزدیک به سرمایه تعیین شده در دستورالعمل است که ۶ ماه برای افزایش سرمایه خود به آنها فرصت داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر رفع تحریم سوئیفت بر صنعت هوانوردی، اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت حمل و نقل هوایی یک صنعت بین المللی است و بسیاری از خدمات و قطعات مورد نیاز از خارج از کشور تامین می‌شود و در مقابل آن هزینه‌های لازم باید پرداخت می‌شد، بنابراین با رفع تحریم سوئیفت از روز گذشته شرکت‌های هواپیمایی از این پس می‌توانند خدمات مورد نیاز، آموزش و قطعات مورد نیاز خود را به راحتی دریافت و خریداری کنند.

عابدزاده بابیان اینکه تحریم سوئیفیت نقل و انتقالات مالی را برای شرکت‌های هواپیمایی با مشکل مواجه کرده بود که این موضوع هزینه‌های سنگینی را به ایرلاین‌ها وارد می‌کرد، افزود: اما خوشبختانه با رفع تحریم‌ سوئیفت مشکلی در پرداخت‌ها نخواهیم داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه شرکت بوئینگ یک شرکت تجاری است و مسلما آنها نیز برای ورود به بازار ایران تمایل دارند، گفت: بازار ایران بازار بسیار خوبی است و قطعا برای ورود به بازار ایران تدارکات لازم را خواهند دید.

وی بابیان اینکه تحویل هواپیما برای قراردادهای زمان‌بر مقداری به طول می‌انجامد اما پیش بینی می‌شود یک فروند از این ۱۱۸ فروند هواپیمای خریداری شده تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وارد ناوگان هواپیمایی هواپیمایی جمهوری اسلامی شود، افزود: براساس معمول سال‌های گذشته، ایرلاین‌ها نسبت به انجام پروازهای فوق العاده به دلیل افزایش تقاضا در نوروز اقدام می‌کنند.

عابدزاده درخصوص تعیین نرخ‌ها برای نوروز، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی برنامه‌ای برای ارائه نرخ‌های توافقی ندارد، چراکه نرخ‌های بلیت آزاد شده است اما سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از رقابت ناسالم بین ایرلاین‌ها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه قطعا شرکت‌های هواپیمایی با درک درست از بازار نسبت به عرضه بلیت‌های خود اقدام خواهند کرد، گفت: ناوگان هوایی ایران در سال‌های آینده نیازمند ۵۰۰ فروند هواپیما خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه بخش زیادی از این نیاز باید توسط ایرلاین‌های بهینه که شرکت‌های هواپیمایی خصوصی هستند، تامین شود و این فضا برای ایرلاین‌های خصوصی به مراتب بیش از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به عنوان یک ایرلاین دولتی فراهم است، چراکه شرکت‌های اجاره دهنده هواپیما بیشتر تمایل دارند با شرکت‌های خصوصی همکاری کنند. به طور حتم در آینده شاهد ورود هواپیماهای مناسب و بسیار خوب در ناوگان هوایی توسط ایرلاین‌ها خواهیم بود.

وی به دستاوردهای اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ اشاره کرد و گفت: در این اجلاس تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده و اجاره دهنده هواپیما حضور داشتند که بیش از ۴ هزار فروند هواپیما در اختیار داشتند.

عابدزاده با بیان اینکه علاوه بر این تولیدکنندگان هواپیما در حاشیه این اجلاس با شرکت‌های هواپیمایی ایران مذاکراتی انجام دادند تا ناوگان مورد نیاز خود را تامین کنند، اظهارداشت: این مذاکرات هنوز میان ایرلاین‌ها و شرکت‌های سازنده هواپیما ادامه دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید