Performancing Metrics

زمین برای ساخت پادگان جدید در اختیار ارتش قرار گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 314387
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 06:26
معاون امور عمرانی استانداری زنجان:
معاون امور عمرانی استاداری زنجان گفت: زمین برای ساخت پادگان جدید ارتش در اختیار این نیرو قرارداده شد.

اتاق خبر- معاون امور عمرانی استاداری زنجان گفت: زمین برای ساخت پادگان جدید ارتش در اختیار این نیرو قرارداده شد.

جواد رحمتی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه عملیاتی پادگان ارتش در جمع خبرنگاران بابیان این‌که تغییر کاربری اراضی برای تأمین منابع ساخت پادگان جدید توسط ارتش، در کمیسیون ماده پنج مورد موافقت قرار می‌گیرد، افزود: زمین برای ساخت پادگان جدید ارتش در اختیار این نیرو قراردادِه شد.

معاون امور عمرانی استانداری زنجان در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به زنجان ادامه داد: طی این سفر مصوب شد قسمتی از اراضی پادگان به بیرون منتقل از شهر شود و در اراضی ارتش در محدوده شهر در بحث‌های شهری مورداستفاده قرار بگیرد و ۱۷۹ کیلومتر از اراضی به نام ارتش مالکیت ارتش است که طبق توافقات صورت گرفته شبکه‌های موجود بازگشایی شد.

رحمتی بابیان اینکه پروژه انتقال پادگان ارتش بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده توسط مسئولان استان زنجان، طی سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به تصویب رسید، ادامه داد:  بر اساس این طرح بخشی از اراضی پادگان در اختیار فعالیت‌های عمرانی شهری قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری زنجان بابیان اینکه رکود در اجرای این پروژه در مقطعی حاکم بود، افزود: پیشرفت پروژه به خاطر برخی مسائل از روند خوبی برخوردار نبود و این نقطه از شهر نیز به خاطر نبودن شبکه مجاور جهت اتصال غرب به شرق، به بن‌بست خورده بود.

رحمتی بابیان اینکه افتتاح این پروژه تأثیر به سزایی در بحث ترافیک شهری دارد و همچنین قسمت شمال زنجان را از حالت بن‌بست خارج می‌کند افزود: یکی از خیابان‌هایی که در راستای اجرای این طرح، شرق و غرب شهر را به هم متصل می‌کند و جزو خیابان‌های اصلی به شمار می‌رود، از خیابان اول شهرک کارمندان شروع می‌شود و به الهیه وصل می‌شود و بازگشایی این خیابان تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت چون میدان مدرس را از ترافیک شامگاهی نجات می‌دهد.

رحمتی اظهار کرد: ارتش می‌تواند با فروش زمین‌های خود نسبت به ساخت پادگان در محل خود اقدام کند.

وی افزود: طول پروژه نزدیک به یک کیلومتر و عرض ۵۰متری دارد که شامل سه لاین رفت، سه لاین برگشت و یک لاین توقف است و یک سر این پروژه از خیابان اصلی شهرک کارمندان شروع‌شده و به شهرک الهیه ختم می‌شود که با راه‌اندازی آن تردد بسیار آسان می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری زنجان بیان کرد: شهرداری برای تملک زمین هزینه‌ای را پرداخت نکرده است.

رحمتی بابیان اینکه تغییر کاربری اراضی برای تأمین منابع ساخت پادگان جدید توسط ارتش، در کمیسیون ماده پنج مورد موافقت قرار می‌گیرد، افزود: در حال حاضر فعالیت‌های نظامی پادگان کاملاً تعطیل است و میدان تیر نیز در مسیر طرح قرار دارد و با بهره‌برداری از نقشه‌های گشایشی، از این مکان دور می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌جواری میدان تیر پادگان ارتش با ساختمان‌های مسکونی نیز، با توجه به بدنه‌ای که برای کاربری‌های تجاری و عمومی پیش‌بینی‌شده و در اختیار شهر قرار می‌گیرد، اصرار برای جابه‌جایی را کمرنگ می‌کند.

رحمتی گفت: قسمت سوم پروژه در محل کمربندی شمالی زنجان و حدفاصل دانشگاه تحصیلات تکمیلی تا پادگان بوده و شمال زنجان را از حالت بن‌بست خارج می‌کند.

معاون عمرانی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: قسمت بعدی پروژه، گشایش ابتدای میدان ارتش است که منجر به جابه‌جایی مکان نگهبانی می‌شود و با راه‌اندازی پروژه پادگان ارتش، جابه‌جایی پادگان عملاً منتفی می‌شود.

رحمتی گفت: با حضور امیر پور دستان فرمانده نیروی زمینی ارتش پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه پادگان ارتش زنجان از سه معبر در داخل پادگان تشکیل می‌شود

شهردار زنجان گفت: پروژه پادگان ارتش زنجان از سه معبر در داخل پادگان تشکیل می‌شود که شامل اضلاع غربی، شرقی و معبری است که از وسط پادگان می‌گذرد.

حبیب ملایی یگانه ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از فعالیت‌های عمرانی پادگان ارتش زنجان، در جمع خبرنگاران، افزود: یک میلیار تومان هزینه در بحث احداث و ۶۰۰میلیون تومان در بحث آسفالت ریزی در این پروژه تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: طول مسیر دارای چهار باند کند رو و چهار باند تندرو است که عملیات جدول گذاری آن ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ملایی‌یگانه تصریح کرد: پروژه پادگان ارتش زنجان از سه معبر در داخل پادگان تشکیل می‌شود که شامل اضلاع غربی، شرقی و معبری است که از وسط پادگان می‌گذرد در واقع یکی از این پروژه‌ها بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای شروع عملیات عمرانی در سایر محورها، در حال مذاکره با مسئولان ارتش هستیم.

شهردار زنجان افزود:این پروژه دارای سه معبر در داخل پادگان یک ضلع غربی و یک ضلع غربی و دیگری در وسط پادگان است.

ملایی یگانه تأکید کرد: باتوجه به این که محیط پروژه یک فضای نظامی بود مشکلات و موانعی اعم از جمع آوری سیم های خاردار، خاکبرداری و جابجایی درختان مسیر در داخل پادگان توسط شهرداری انجام شده است و تاسیسات آب، برق، ایستگاه پمپ گاز منتقل شده و اکیپ‌های شهرداری زنجان در حال زیرسازی این خیابان هست.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید