Performancing Metrics

دوربین‌های کنترل سرعت جاده‌ای در زنجان به ۳۰دستگاه افزایش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 314388
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 06:32
رئیس پلیس راه استان زنجان:
رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: تا پایان سال جاری دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان راه‌اندازی شده وتعداد این دوربین‌ها به ۳۰دستگاه افزایش می‌یابد.

اتاق خبر- رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: تا پایان سال جاری دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان راه‌اندازی شده وتعداد این دوربین‌ها به ۳۰دستگاه افزایش می‌یابد.

سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی ظهر سه شنبه در همایش سوانح و تصادفات جاده‌ای  ورود تکنولوژی را در حمل‌ونقل جاده‌ای بسیار مؤثر دانست.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت در جاده‌های استان زنجان راه‌اندازی می‌شود، افزود: این دوربین‌ها به تعداد ۳۰ دوربین تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: این دوربین های هوشمند کنترل سرعت در لاین شمالی و جنوبی زنجان به قزوین و زنجان به تبریز راه‌اندازی می‌شود و این طرح در تهران آغازشده و استان زنجان بعد از تبریز سومین استان است که این طرح را اجرا می‌کند. 

سرهنگ شیرمحمدی بابیان اینکه  هزینه راه‌اندازی این دوربین‌های هوشمند بسیار سنگین است، افزود: این طرح تا پایان سال جاری در دو آزادراه زنجان-قزوین و زنجان-تبریز راه‌اندازی می‌شود. 

وی به مزایای راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت اشاره کرد و یاد آور شد: نصب این دوربین‌ها باعث کاهش تخلفات می‌شود. 

رئیس پلیس‌راه استان زنجان افزود: این دوربین‌ها به‌صورت آنلاین تخلفات را در فواصل مختلف ثبت می‌کنند و همچنین به‌صورت آنلاین به متخلف به‌صورت پیامک ارسال می‌شود. 

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این دوربین‌ها جلوی تصادفات  زیاد را می‌گیرد.

رئیس پلیس‌راه استان زنجان فرهنگ‌سازی را عامل مؤثر در پیشگیری از تصادفات عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح باید از مدارس شروع شود.

وی  افزود: تصادفات اولین عامل مهم مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده و در این راستا باید بحث فرهنگ درست رانندگی کردن به خوبی در جامعه نهادینه شود.

رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: متأسفانه عامل انسانی بیشترین عامل درصد تصادفات فوتی را به خود اختصاص می‌دهد چراکه خواب‌آلودگی و خستگی، استفاده از مواد مخدر، صحبت کردن با گوشی همراه و اطرافیان عواملی هستند که تصادفات را تشدید می‌کنند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید