Performancing Metrics

توافق بانك مركزي با بانك‌ها براي تقسيط بدهي واحدهاي توليدي | اتاق خبر
کد خبر: 3146
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1390 - 12:28

اتاق نیوز- رييس اتاق بازرگاني صنايع و معاون ايران از تشكيل كارگروهي با حضور دولت و نمايندگان بخش خصوصي براي حل مشكل بدهي‌هاي دولتي به پيمانكاران بخش خصوصي خبر داد.

محمد نهاونديان در تشريح هشتمين جلسه شوراي گفت‌وگو با بيان اين‌كه در اين جلسه موضوع بدهي شركت‌هاي دولتي به پيمانكاران بخش خصوصي به صورت خاص بررسي شد گفت:‌ نتيجه اين شد كه بايد تلاش شود تا فعالان اقتصادي پيام رونق دريافت كنند و مطالبات خود را با شتاب بيشتري وصول كنند.

وي با بيان اين‌كه لازم است در اين زمينه اقدام جدي از سوي دولت صورت بگيرد تا پيمانكاران نيز بتوانند بدهي‌هاي خود را پرداخت كنند گفت:‌ بر اين اساس قرار شد كارگروهي متشكل از دولت و بخش خصوصي با حضور نمايندگان مجلس تشكيل شود و پيشنهاد خود را براي حل اين موضوع به جلسه آينده شورا ارائه دهند.

وي همچنين موضوع تقسيط بدهي معوقه واحدهاي توليدي و بخشش جرائم ديركرد آن‌ها را از موضوعات ديگري خواند كه در جلسه امروز شوراي گفت‌وگو مورد بررسي قرار گرفت.

به گفته نهاونديان بانك مركزي دو روز پيش با مديران عامل بانك‌ها جلسه داشته و از آن‌ها خواسته براي يك بار بدهي معوقه واحدهاي توليدي را تقسيط و شش درصد جريمه تاخير را ببخشند.

وي همچنين از تهيه فهرستي براي كمك به واحدهاي توليدي كه در اثر تحريم اقتصادي، بلاياي طبيعي، بدهي دستگاه دولتي يا آثار اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها متضرر شده‌اند خبر داد و گفت: پرداخت بدهي اين واحدها براساس اولويت اين ليست خواهد بود.

منبع :ایسنا

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید