Performancing Metrics

3.5 میلیون نفر در کشور جویای کار هستند | اتاق خبر
کد خبر: 314796
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1394 - 11:53
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طبق آمار 3 میلیون و 500 هزار بیکار و نیروی جویا و متقاضی کار در کشور داریم و این مسئله معضل بزرگی است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محمدامین سازگارنژاد عصر امروز در همایش ملی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد ضمن تبریک دهه فجر در خصوص مشکلات پیش روی این سازمان اظهار کرد: مدرک‌گرایی و تحصیل دو مشکل جامعه امروز کشور ماست که این دو، منجر به بروز بحران بیکاری شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: همچنین دانایی و مهارت دو امر مهم فراموش شده است که نیاز امروز کشور است. اراده‌ای در سطح ملی لازم است تا نهال مهارت محوری در کشور ما کاشته و آبیاری شود.

سازگارنژاد افزود: لازم است که در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 اعتباری به تقویت نیروی مهارت تخصیص داده شود و این توجه موجب از بین رفتن بسیاری از ناامیدی‌ها خواهد شد.

وی ضمن اشاره به شعار سازمان فنی و حرفه‌ای مبنی بر اینکه کاری که مردم می‌توانند انجام دهند ما انجام ندهیم تصریح کرد: آموزش‌های روز جهانی رویکرد مهارت محور، کاربردی، اجرایی و غیر دولتی دارند. لازم است به موارد یاد شده توجه شود چرا که همه مشاغل مورد تاثیر پیشرفت‌ها و فناوری‌های جدید هستند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: طبق آمار 3 میلیون و 500 هزار بیکار و نیروی جویا و متقاضی کار در کشور داریم و این معضل بزرگی است. آرزوی ما این است که در رفع این بحران و مقابله با این معضل ملی، نقش شایسته‌ای ایفا کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: بهترین راه برای حل این مسائل، واگذاری قسمتی از وظایف و مسئولیت‌ها به بخش‌های غیردولتی است؛ البته در صورتی که توانایی لازم برای اداره امور در این بخش‌ها وجود داشته باشد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید