Performancing Metrics

باید حضوری فعال در مجامع بین‌المللی داشته باشیم | اتاق خبر
کد خبر: 314988
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 01:07
مولاوردی:
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تأکید کرد: وقوف کامل بر روند جهانی شدن می‌تواند به نقش‌آفرینی زنان ایرانی در مجامع بین‌المللی کمک نماید.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تأکید کرد: وقوف کامل بر روند جهانی شدن می‌تواند به نقش‌آفرینی زنان ایرانی در مجامع بین‌المللی کمک نماید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی در اختتامیه نخستین دوره آموزشی ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی حضور زنان در مجامع بین‌المللی افزود: برگزاری این دوره آموزشی آغاز راهی طولانی و پرفراز و نشیب برای حضور فعال و مؤثر زنان در مجامع بین‌المللی و عرصه‌های جهانی است.

وی در اختتامیه این دوره آموزشی که با همت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دانشکده روابط بین‌الملل برگزار شد، با تأکید بر اینکه جهان منتظر ما نخواهد بود و لذا باید حضور و مشارکت فعال را در دستور کار قرار دهیم، گفت: در چنین دوره‌هایی است که جرقه‌ها برای ارائه راهکارهای عملی و سازنده و همچنین تعیین مسیر حرکت زده می‌شود قطعاً برای ادامه این مسیر به همکاری شبکه‌ای دولت، بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی نیازمندیم.

وی با بیان این که عرصه بین‌المللی عرصه بازی شطرنج دولتها و ملت‌هاست، اظهار داشت: باید با یادگیری قواعد این بازی و توجه به موازین ملی و اسلامی، توانایی تأثیرگذاری را ارتقاء داده و حضوری فعال در مجامع بین‌المللی داشته باشیم.

مولاوردی با اشاره به پروسه زمانی طولانی 48 ساله برای تبدیل حقوق زنان به حقوق بشر در عرصه بین‌المللی از زمان تأسیس جامعه ملل تاکنون تأکید کرد: با این وجود به نظر می‌رسد پاسخ‌های مناسب برای تبیین و طرح موضوعات و مشکلات زنان داده نشده و تنها راهکارهایی نظری ارائه شده است که تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی وجود دارد.

براساس گزارش سایت معاونت زنان، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ابتدای سخنان خود نیز پروسه جهانی شدن و دو وجهی بودن این پروسه از بعد فرصت‌ها و تهدیدات، تغییر ماهیت روابط بین‌الملل و رشد و تقویت بازیگران جدید، شناسایی فرایندهای جهانی حوزه زنان و خانواده بدون رویکرد انزوا، تقابل، شیفتگی و نفرت برای مشارکت فعال زنان در نهادهای سیاسی، اجتماعی، علمی و اقتصادی در صحنه بین‌الملل را از مهمترین ضرورت‌های برگزاری این دوره آموزشی برشمرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید