Performancing Metrics

واگویه‌ای از عیادت وزیر بهداشت از دو جانباز همرزم خود | اتاق خبر
کد خبر: 315025
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 04:19
وزیر بهداشت در سفر به تبریز به عیادت دو تن از یادگاران دوران دفاع مقدس رفت که روزگاری در جبهه‌های حق علیه باطل همرزم بودند.

وزیر بهداشت در سفر به تبریز به عیادت دو تن از یادگاران دوران دفاع مقدس رفت که روزگاری در جبهه‌های حق علیه باطل همرزم بودند.

روایت زیر واگویه ایست از حاشیه و متن این ملاقات.

طبیب ما

"آقای براتی مسئول آسایشگاه سر ظهری اومد که چه نشستی آقای دکتر قراره بیاد عیادتت. گفتم قدم به چشم! کدوم دکتر اخوی؟ گفت "طبیب ما" گفتم بسم الله! باز کجامون ایراد پیداکرده، خودمون خبر نداریم! گفت هیچی حاجی. دکتر هاشمی سر شبی میان عیادتت. گفتم کدوم دکتر هاشمی؟ گفت وزیر بهداشت.

نیمه شب ١٩ دی ١٣٦٥ بود. به سید مصطفی و علیرضا گفتم، بسم الله بچه ها! حاج حسن گفته امشب هر طور شده باید خاکریزو تموم کنیم، بچه ها پشت سرمون هستن. ساعت از یک گذشته بود که بچه ها یازهرا(س) کنان شروع کردن! بارون آتیش بود و نعره لودرها و ماه که چه خوش رقصی میکرد تو دل آسمون شلمچه.

چه ها که نکردند اون شب بچه های جهاد سازندگی. دل و عقل و هوش، همه در گرو عشق بود! حاج حسن اومد دم خاکریز و گفت: خداقوت حسین همتی. گل کاشتین، چه کردین امشب شما جهادی ها.

از اون شب تا امروز ٢٩ سال و ٢٦ روز میگذره. من بچه جهادی اون شب متبرک شدم به بال فرشته ها و یک قطع نخاع ساده، شد همه اونچه می تونستم به کشورم هدیه کنم.

درست که چشمام به اسمون و سقف آسایشگاه شده همدم روز و شبم. اما سقف آرزوهام، هنوز که هنوز آسمون خداست. به عشق همه اون رزمنده ها و رفقای جهادی و مردم که هنوز سرپام.

درست که نمی تونم راه برم ، اما به عشق همه اونها هنوز سرپام.

دکتر هاشمی منو برد به ٢٩ سال پیش. شب عملیات کربلای 5. کانال ماهی و یک دنیا معرفت. خوشحال بودم که وزیر بهداشت میاد عیادتم، اما کیه که ندونه اصل خوشحالی من از این بابت که یک بچه جهادی میاد عیادتم. من و رحیم حسن زاده امشب میزبان دکتر هاشمی هستیم. اونم چه میزبانانی که میگن هنوز سرپاییم . دو تا بچه رزمنده که موندن؛ اما اون شب حاج حسن کسایی و احمد شفیع زاده و خیلی از بچه های جهاد تبریز رو تو کانال ماهی و محور پنج ضلعی جا گذاشتن .

آقای براتی گفت: حاج حسین ، نوشته ای، درخواستی داری، آماده کن که موقع دیدن دکترهاشمی بهشون بدی!

گفتم ما بچه جهادی ها نیازی به نوشتن و گفتن نداریم. گرای دلمون تو عمق چشمامونه. اون بهتر از بقیه از چشمام میخونه و باخبر میشه!

ساعت از نیمه گذشته، چه خبر بود سرشبی تو آسایشگاه و چه آرامشی الان. درست که من و امثال من روی تختیم، اما هنوز که هنوز ، پرچم ایثار و ارادت به مردم و میهن دست بچه جهادی هاست. نشون بچه جهادی ها حاج حسین خرازی و اسماعیل دقایقی و یدالله کلهر و عبدالحسین برونسی و حاج ابراهیم همت و ....

دکتر هاشمی ، دست ابوالفضل به همرات."

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید