Performancing Metrics

مهمترین مسئله ، مدیریت است | اتاق خبر
کد خبر: 315116
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 13:23
عضو هیات مدیره اتاق البرز
با توجه به سوابق گذشته پتروشیمی قابلیت این را دارد که در دوران پسا برجام و با توجه به لغو تحریم های اقتصادی ایران با سرمایه گذاری و مدیریت صحیح تبدیل به صنعتی ارز آور شود.

اتاق خبر- جعفر سلیمانی عضو هیات مدیره اتاق البرز در مورد وضعیت اقتصاد ایران بعد از لغو تحریم ها ضمن تاکید بر مزیت ها و قابلیت های داخلی کشور نقش مدیریت را در پیشرفت اقتصاد ایران مهم ارزیابی کرد و آن را مهمترین مسئله دوران پسا تحریم خواند.


سلیمانی در گفت و گو با اتاق خبر، نقاط قوت اقتصاد ایران را برای سرمایه گذاری در پسا تحریم صنعت پتروشیمی دانست و گفت: با توجه به سوابق گذشته پتروشیمی قابلیت این را دارد که در دوران پسا برجام و با توجه به لغو تحریم های اقتصادی ایران با سرمایه گذاری و مدیریت صحیح تبدیل به صنعتی ارز آور شود.


عضو هیات مدیره اتاق البرز با تاکید بر تمرکز بر صادرات به کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای میانه، این مناطق را دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به بازار محصولات صادراتی کشور دانست و اضافه کرد: افغانستان، عراق و روسیه از جمله کشورهایی هستند که می توان آنها را با برنامه ریزی صحیح تبدیل به مشتریان عمده تجاری ایران کرد. این مسئله در خصوص روسیه با توجه به مشکلات به وجود امده اخیر با ترکیه صدق می کند و ایران باید از این فرصت برای صادرات کالای های خود استفاده کند.


وی با اعلام اینکه تلاش هایی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای آسیای میانه انجام شده، گفت: اگر زمینه برای صادارت خدمات فنی و مهندسی به کشورهای آسیای میانه فراهم شود، به دلیل نیاز مبرم این کشورها به این خدمات و اشبا بازار داخلی می تواند برای کشور مزیت و ارز آوری داشته باشد.


سلیمانی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه و بستن قرارداد های تجاری با این کشورها گفت: رویکرد دولت، رویکرد درستی است و این گونه نیست که ایران تنها تبدیل به بازاری برای کالاهای آنها شود. ما شریک برندهای آنها هستیم و در عمل این کشورها با سرمایه گذاری در ایران کالا تولید می کنند. به علاوه در بخش صادرات نیز این کالایی که در داخل کشور تولید شده از طریق همین کشور نیز به اروپا صادر شود. با این حال در بخش هایی مانند صنعت هواپیما سازی به دلیل نبود این صنعت در کشور مجبور به واردات هستیم.


عضو هیات مدیره اتاق البرز در مورد نوسانات قیمت ارز اظهار امیدواری کرد که این نوسانات به اتمام برسد. وی در ادامه گفت: به طور حتم سرمایه گذار خارجی در کشوری که دچار نوسانات ارزی است علاقه ای به سرمایه گذاری ندارد و امیدوار هستیم که قیمت ارز به ثبات برسد.


وی در پایان با دفاع از تک نرخی بودن ارز، ارز چند نرخی را موجب سردرگمی تولید کنندگان و سرمایه گذاران خواند و اضافه کرد: در صورت نبود ثبات ارز، تولید کنندگان در تعیین قیمت تمام شده محصول سردرگم خواهند شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید