Performancing Metrics

بانک توسعه صادرات با بانک ملت ارمنستان قرار‌داد امضاء کرد | اتاق خبر
کد خبر: 315261
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 22:01
مدیر عامل بانک توسعه صادرات پس از امضای قرار‌داد با بانک ملت ارمنستان گفت: امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم با بانک‌های کشورهای دیگر مخصوصا همسایگان قرار‌داد ببندیم.

اتاق خبر: علی صالح‌آبادی امروز شنبه 17 بهمن در مراسمی که طی آن بانک توسعه صادرات ایران با بانک ملت ارمنستان قرار‌دادی امضاء کرد، گفت: این بانک رسالت خود را در توسعه صادرات کشور می‌داند و دنبال صادرات به دیگر کشورهاست. یکی از راهکارهای توسعه صادرات اعطای خطوط اعتباری به بانک‌های خارجی است؛ چه به صورت فاینانس چه به صورت‌های دیگر. به این معنی که صادر‌کننده ایرانی پول کالایی را که صادر می‌کند را به صورت نقد از بانک توسعه صادرات دریافت خواهد کرد و این بانک در دوره زمانی مشخص از طرف ارمنی پول کالا را دریافت می‌کند. این کار خریداران ارمنی را توانمند می‌کند که محصولات ایرانی را به صورت اعتباری خرید کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی افزود: یکی‌دیگر از رسالت‌های بانک توسعه صادرات توسعه روابط اقتصادی با همسایگان است. من پیش از این اعلام کرده بودم که توسعه روابط اقتصادی با همسایگان یکی از برنامه‌های ماست و در حال حاضر خوشبختانه با روسیه روابطی برقرار کردیم و مانند بانک ملت ارمنستان که توضیح دادم با روسیه هم ارتباط داریم.

صالح‌آبادی در مورد صادرات به ارمنستان توضیح داد: در سال 1393 صادرات ایران به ارمنستان 120 میلیون دلار بوده است و ما محصولاتی مانند قیر، آهن‌آلات، روغن‌های صنعتی و مواد پلاستیکی را به ارمنستان صادر می‌کردیم.

وی با اشاره به قرار‌دادی که با بانک ملت ارمنستان بسته شد، اظهار کرد: ما علاقه‌مند هستیم که چه در زمینه‌ی گشایش اعتبارات اسنادی و چه در مورد خدمات ارزی از جمله حواله‌های ارزی روابط بانکی خوبی بین بانک توسعه صادرات و بانک ملت ارمنستان برقرار شود و انتظار داریم که با این خط اعتباری صادرکنندگان کشور از فرصت برای صادرات استفاده کنند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات افزود: در صحبتی که با مدیر اجرایی بانک ملت ارمنستان داشتیم، قرار شد که خریداران ارمنی هم در جریان سازوکار قرار‌داد ما قرار گیرند و این کار صادرات ایران به ارمنستان را تسهیل می‌کند.

صالح‌آبادی ادامه داد: در ماه‌های گذشته برای احداث خط انتقال برق بین ایران و ارمنستان خط اعتباری با رقم فاینانس 83 میلیون یورو اختصاص داده شد.

وی با ابراز امیدواری برای تداوم این قرار‌داد‌ها گفت: امیدوار هستم این تجربه را با کشورهای مختلف از جمله همسایگان که در اولویت دولت هستند را داشته باشیم. بانک توسعه صادرات جزو بانک‌های تخصصی – توسعه‌ای است و رسالت خود را در توسعه خدمات ارزی و مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای دیگر می‌داند و این کار مقدمه‌ای است برای افزایش صادرات در سال جاری و سال‌های آینده.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات درباره‌ی برنامه‌های بانک در دوران پساتحریم اضافه کرد: ما در چندین قالب کار خود را انجام می‌دهیم؛ یکی در قالب اعطای تسهیلات ارزی و ریالی که اولویت اول‌مان سرمایه در گردش بانک‌های صادرات محور است و پروژه‌هایی را تامین مالی می‌کنیم که حالت بلندمدت دارد.

صالح‌آبادی ادامه داد: در بخش خدمات بانک در پی فعال‌کردن ال‌ سی، انجام حواله‌های ارزی‌، ضمانت‌نامه‌های ارزی و فعال کردن کارت‌های اعتباری ارزی مثل مسترکارت در کشورهای خارجی است.

مدیر اجرایی بانک ملت ارمنستان: قرار‌دادمان با بانک توسعه صادرات را رسانه‌ای خواهیم کرد

مدیر اجرایی بانک ملت ارمنستان نیز در این مراسم گفت: در اولین فرصت پس از بازگشت به کشورش قرار‌دادی را که با بانک توسعه صادرات ایران بسته را به گوش تجار، رییس کل بانک مرکزی و سفیر ارمنستان خواهند رساند.

سید غلامرضا موسوی در مراسمی که طی آن بانک توسعه صادرات ایران با بانک ملت ارمنستان قرار‌دادی امضاء کرد، گفت: ملت بانک ارمنستان یک بانک مستقل ثبت شده در جمهوری ارمنستان است. این بانک از سال 1995 فعالیت خود را با سرمایه 500 میلیون درام شروع کرده و بعد از 20 سال سرمایه این بانک به 18 میلیارد و یکصد میلیون درام معادل 32 میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به الزامات بانک مرکزی و تمایل بانک ملت جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال 2016 سرمایه بانک ملت ارمنستان به 62 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

مدیر اجرایی بانک ملت ارمنستان افزود: سیر‌هلدر ملت بانک ارمنستان 100 درصد بانک جمهوری اسلامی ایران است. این بانک همواره در خدمت تسهیل در روابط تجاری بین ایران و ارمنستان بوده و به عنوان یک بانک ثبت شده در جمهوری ارمنستان فعالیت بانکداری خود را انجام می‌دهد.

موسوی نیز ادامه داد: خدا را شکر بانک ملت ارمنستان یک بانک خوش‌نام از نظر شاخص سود نسبت به دارایی (ROA) است و این بانک در ردیف چهارم بین 21 بانک ارمنستان می‌باشد که این موضوع شاخص مهمی برای ماست.

مدیر اجرایی بانک ملت ارمنستان تصریح کرد: از اهمیت این قرار‌داد عضویت کشور ارمنستان در کشورهای اوراسیا است. اگر تجار این مطلب را بدانند بسیار خوب است چرا که ارمنستان را به عنوان یک کشور 200 میلیونی خواهند دید نه 2.5 میلیونی چون کشورهای ارمنستان، قرقیزستان، بلاروس، قزاقستان عضو اوراسیا هستند و بین این کشورها قانونی وجود دارد که مرز گمرکی ندارند. در نتیجه ورود کالا به ارمنستان برابر است با ورود کالا به چهار کشور دیگر. هرکالایی که وارد ارمنستان شود می‌تواند بدون پرداخت گمرک می‌تواند وارد چهار کشور دیگر شود. اگر تولید‌کنندگان ایرانی به ارمنستان بیایند می‌توانند محصولات خود را به چهار کشور صادر کنند، بنابراین برای تجار این قرارداد بسیار اهمیت خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: ما ملاقاتی با رییس کل بانک مرکزی ارمنستان و همچنین سفیر ایران در ارمنستان داشتیم. ماحصل این دیدار آن بود که بانک‌های ارمنی حساب درامی شان را در پساتحریم با بانک ملت ارمنستان فعال کردند و علاوه بر این حساب یورویی پنج بانک دیگر تا هفته آینده فعال خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطمئنا پس از امضای این قرار‌داد سمیناری در ارمنستان برگزار خواهیم کرد و طی آن سمینار امضای این قرار‌داد را رسانه‌ای می‌کنیم و آن را حتما به اطلاع تجار، سفیر و رییس کل بانک مرکزی ارمنستان خواهیم رساند.

مدیر اجرایی بانک ملت ارمنستان ادامه داد: طی دیداری که با مدیر عامل بانک ملت (رستگار) در ارمنستان داشتیم قرار شد شعبه‌ای از بانک ارمنستان در گرجستان احداث شود و همچنین احداث شعبه دوم بانک ملت ارمنستان در ایروان در دستور کار قرار گرفت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید