Performancing Metrics

بزرگترین پروژه گازرسانی استان سمنان در دامغان اجرا می شود | اتاق خبر
کد خبر: 315307
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1394 - 03:07
استاندار سمنان ضمن بیان اینکه بزرگترین پروژه گاز رسانی استان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در دامغان در حال اجرا است، گفت: ۳۱ روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، محمد رضا خباز عصر شنبه در آیین افتتاح پروژه گاز رسانی به سه روستای بخش مرکزی شهرستان دامغان در محل مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای محمد آباد این شهرستان اظهار داشت: گاز رسانی به ۳۱ روستای فاقد گاز شهرستان دامغان از سوی شرکت گاز استان در حال اجراست.

وی با ابراز اینکه خوشبختانه گازرسانی به سه روستا شامل روستاهای محمد آباد، ورکیان و عبدیا به پایان رسیده و امروز رسما افتتاح شد، گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده است.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه کریدور شمال به جنوب دامغان

مقام عالی دولت در استان سنان بابیان اینکه مشکل  ادامه کار گازرسانی به دیگر روستاهای دهستان قهاب رستاق که بین اداره کل راه و ترابری و شرکت ملی گاز استان سمنان وجود داشت با مذاکره با این دستگاه ها برطرف شده است، افزود: در ارائه خدمت به مردم نباید خللی وارد شود و بلکه خدمت به مردم باید از هر راهی تقویت شود.

خباز پروژه ملی کریدور شمال به جنوب بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۵ برای تکمیل این پرو ژه ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این پروژه که بندر امیرآباد در استان مازندران را به خلیج فارس متصل می کند موقیعت دامغان را ارزشمند کرده است، اضافه کرد: دولت برای اینکه این پروژه از اهمیت ویژه و قابل توجه ای برخوردار است سقف این اعتبار را تا دو هزار میلیارد ریال اجازه داده افزایش پیدا کند.

ارائه خدمات به روستائیان نباید فراموش شود

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ارائه خدمت به روستائیان نباید هرگز فراموش شود، افزود: روستاهای محور تولید و اقتصاد مقاومتی هستند و محصولات کشاورزی و دامداری مورد نیاز ما از دل روستا ها بیرون می آید.

عبد الرحمان رستمیان با اشاره به نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به روستاها، گفت: اختصاص اعتبار لازم به امر گازرسانی به روستاها یکی از اقدامات قابل تحسین مجلس نهم بود.

وی برخورداری ۳۱ روستای شهرستان دامغان از نعمت گاز سراسری را قابل تقدیر دانست و گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به روستاهای محروم دارد و این مهم مهاجرت معکوس روستائیان را در بر خواهد داشت.

ضریب نفوذ گاز در روستاهای دامغان به ۷۸ درصد می رسد

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان ضریب نفوذ گاز به روستاهای دامغان را ۶۹ درصد ذکر کرد و افزود: با اتمام کار گاز رسانی به ۳۱ روستای شهرستان دامغان این عدد به ۷۸درصد افزایش خواهد یافت.

حمید رضا جراحی با تاکید بر اینکه توسعه متوازن در بحث گاز رسانی مورد توجه است، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۵ تمام روستاهای دارای ۲۰خانوار دراستان سمنان گاز دارخواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: با گازرسانی به سه روستای بخش مرکزی شهرستان دامغان ۲۵۰ نفر جمعیت از این نعمت خدادادی بهر مند می شوند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید