Performancing Metrics

افتتاح 39 پروژه صنعتی و عمرانی مناطق‌نفت‌خیزجنوب در دهه فجر | اتاق خبر
کد خبر: 316117
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 18:49
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از افتتاح 39 پروژه صنعتی و عمرانی در گستره عملیاتی این شرکت در دهه فجر خبرداد.

اتاق خبر: بیژن عالی پور با بیان این که این پروژه‌ها توسط مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت و شرکت‌های بهره‌بردار تابع اجرا شده است، اظهار کرد: اعتبار ریالی این پروژه‌ها بیش از یک هزار و 700 میلیارد ریال و اعتبار ارزی آن‌ها حدود 90 میلیون دلار بوده که از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران تامین شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی افزود: توسعه واحد نمکزدایی اهواز 2 بنگستان، فاز دوم پروژه لرزه‌نگاری میدان بی بی حکیمه، احداث 22 کیلومتر خط لوله 6 اینچ تامین گاز سوخت طرح آماک، خرید و نصب دو ردیف تراکم جدید در ایستگاه‌های تزریق گاز 500 و 700 کرنج، احداث خط لوله 8 اینچ در محدوده سد بالارود، طرح تفکیک و فرآورش نفت شیرین و نمکی رامشیر و ساماندهی و توسعه چندراهه اقماری در مرکز مخزن منصوری بنگستان از جمله پروژه‌های صنعتی قابل افتتاح در این ایام است.

عالی پور، فاز نخست احداث یک باب پلی کلینیک تخصصی در منطقه کارون اهواز، احداث 45 کیلومتر خط لوله 8 اینچ انتقال نفت واحد بهره‌برداری نفت سفید، آسفالت باند فرودگاه مسجدسلیمان و احداث ساختمان کانون فرهنگی‌هنری مسجدسلیمان را از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره پروژه توسعه ظرفیت واحد نمکزدایی اهواز 2 بنگستان تصریح کرد: با تکمیل و راه‌اندازی این پروژه که شامل احداث تسهیلات فرآورشی جدید است، ظرفیت فرآورش نفت نمکی این واحد 30 هزار بشکه در روز افزایش یافته است؛ تجهیزات نصب شده در این پروژه شامل دستگاه‌های دیسالتر، هیتر، مخازن تحت فشار، کوره‌های پیش گرمکن نفت و تأسیسات جانبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه لرزه‌نگاری سه بعدی میدان نفتی بی‌بی‌حکیمه یکی از بزرگترین پروژه‌های لرزه‌نگاری در خشکی می‌باشد، عنوان کرد: عملیات این پروژه به منظور برداشت اطلاعات لرزه‌نگاری سه بعدی در میادین نفتی بی‌بی‌حکیمه، کیلور کریم و سیاه مکان در گستره‌ای به وسعت 2500 کیلومتر مربع ظرف مدت 34 ماه انجام و در موعد مقرر پایان یافت.

عالی پور ادامه داد: با پردازش و تفسیر اطلاعات جمع آوری شده از این پروژه، نقشه‌های جدید عمقی از وضعیت ساختمان مخازن آسماری، بنگستان و خامی این میادین تهیه خواهد شد که این مساله در بهبود عملیات و صرفه جوئی در هزینه حفاری چاه‌ها و افزایش تولید و فرآیند توسعه میادین نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران درباره پروژه افزایش توان تزریق گاز در میادین کرنج و پارسی اظهارکرد: این طرح به منظور افزایش توان تزریق در مخازن کرنج و پارسی از روزانه 900 میلیون فوت مکعب در زمان حاضر، به یک میلیارد و 100 میلیون فوت مکعب اجرا شد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح شامل افزایش ردیف‌های تراکم گاز با نصب یک ردیف توربوکمپرسور 17 مگاواتی جدید در ایستگاه 700 پارسی و یک ردیف الکتروکمپرسور 5،3 مگاواتی در ایستگاه تزریق گاز شماره 500 کرنج و توسعه شبکه تزریق گاز و تسهیلات سرچاهی برای سه حلقه چاه تزریقی جدید است که با موفقیت به اتمام رسیده است.

عالی پور درباره مزایای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: میدان‌های کرنج و پارسی نقش عمده‌ای در تولید نفت کشور دارند و افزایش ظرفیت تزریق گاز به آن‌ها امکان جبران کاهش گاز تزریقی در زمستان را به علت افزایش مصارف خانگی و صنعتی و در نتیجه تولید صیانتی از مخازن فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در خصوص ساخت پلی کلینیک تخصصی کارون اظهار کرد: این پلی کلینیک در 3 طبقه و به منظور سهولت در مراجعات و تردد افراد تحت پوشش جهت دریافت خدمات درمانی تخصصی و بهبود سطوح ارائه خدمات و رفاه کارکنان در شهر اهواز اجرا شد.

وی گفت: این پلی کلینیک دارای بخش‌های مختلف شامل اتاق عمل، اورژانس، کلینیک‌های تخصصی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، واحدهای آزمایشگاهی، اداری و خدماتی و رادیولوژی است.

عالی پور با اشاره به اجرای طرح کوتاه مدت تفکیک و فرآورش نفت شیرین و نمکی رامشیر خاطرنشان کرد: این طرح با هدف افزایش تولید نفت از 35 هزار به بیش از 50 هزار بشکه در روز جهت تولید همزمان نفت نمکی و غیرنمکی به صورت مجزا در این میدان اجرا شد که جلوگیری از کاهش تولید در زمان تعمیرات ‌اساسی و جمع‌آوری کامل گاز در همه مراحل تفکیک و کاهش آلودگی محیط زیست از دستاوردهای این پروژه محسوب می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید