Performancing Metrics

برخورد با تخلفات انتخاباتی به ابطال صندوق رای می تواند منجر شود | اتاق خبر
کد خبر: 316316
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 05:55
رئیس کمیته حقوقی و دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات فارس گفت: برخورد با تخلفات انتخاباتی به ابطال صندوق هم می تواند منجر شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، دارا کیانی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه هیات های بازرسی شهرستان های فارس، در جمع خبرنگاران، گفت: چندین مورد تخلف انتخاباتی از جانب مامورین دولتی به ما گزارش شده که در حال پیگیری آنها هستیم.

وی تاکید کرد: استفاده از امکانات و سمت های دولتی در انتخابات به طور کامل جرم محسوب می شود با اینگونه رفتارها در فارس برخورد خواهیم کرد.

رئیس کمیته حقوقی و دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات فارس تصریح کرد: سه هزار و ۲۰۰ شعبه در استان فارس پیش بینی شده که ما نیز به همین تعداد بازرس خواهیم داشت و به ازای هر ۱۵  تا ۲۰ صندوق هم یک سربازرس تعریف کرده ایم.

کیانی یادآور شد: گزارش های بازرسان حاضر در شعب نیز مستند سازی می شود و اگر نیاز به حضور هیات های بازرسی و نظارت این استان در شهرستان ها باشد، این کار به وسیله بالگرد به سرعت انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در گذشته وزارت کشور فقط به عنوان مامور اجرای انتخابات قلمداد می شد که امسال در صدد رفع این نقیصه در هیات های بازرسی هستیم و اعلام کردیم که وزارت کشور وظیفه اجرای قانون انتخابات را هم بر عهده دارد.

رئیس کمیته حقوقی و دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات فارس تاکید کرد: این بدان معناست که تمام مواد موجود در قانون انتخابات شامل بازرسی های بازرسان نیز می شود و اینگونه نیست که ما تنها وظیفه داشته باشیم که انتخابات را برگزار کنیم.

کیانی افزود: همچنین فرم هایی نیز تهیه کرده ایم که اگر تخلفی اتفاق افتاد بازرسان ابتدا مورد تخلف را به نماینده فرماندار و مسئولان تذکر می دهند و در تداوم تخلف، نوع تخلف بر اساس کدهای تعریف شده برای بازرسان به وزارت کشور ارسال می شود تا اقدامات لازم برای رفع تخلف یا برخورد قانونی از سوی وزارت کشور انجام شود.

رئیس کمیته حقوقی و دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات فارس تاکید کرد: برخورد با تخلف های احتمالی تا مرحله ابطال صندوق اخذ رای هم می تواند پیش رود اما تلاش ما این است که به مرحله ابطال صندوق نرسد و در همان ابتدا با تذکر مسایل رفع شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید