Performancing Metrics

اردوغان با نمایندگان یهودیان آمریکا دیدار کرد | اتاق خبر
کد خبر: 316427
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 16:16
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه عصر سه شنبه با شماری از نمایندگان تشکل های یهودی آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.


 رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه عصر سه شنبه با شماری از نمایندگان تشکل های یهودی آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایرنا، رسانه های ترکیه شامگاه سه شنبه در سه سطر این خبر را مخابره و تنها به این نکته اشاره کردند که این دیدار در کاخ ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد و هیاتی از 'Conference Of Presıdents' نیز که از آن به عنوان پیشروترین تشکل یهودی در آمریکا یاد شده است در این دیدار حضور داشته است.
جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشد ولی برخی رسانه ها این حادثه را به عنوان دومین گام در جهت آشتی بین ترکیه و رژیم صهیونیستی در پی بیانات آذرماه گذشته اردوغان ارزیابی می کنند.
آذر ماه گذشته مقامات رژیم صهیونیستی و مسئولان دولتی ترکیه در سوئیس در مورد بهبود مناسبات و عادی سازی روابط د به توافق رسید بودند.
رسانه های ترکیه در آن زمان نوشتند که ، رژیم صهونیستی پذیرفته است که 20 میلیون دلار به عنوان غرامت به قربانیان حمله نیروهای این رژیم به کاروان آزادی غزه ( کشتی مرمره آبی) پرداخت کند.
در این حمله 9 شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شده بودند.
رئیس جمهوری ترکیه در پی انتشار این خبر ، آذرماه گذشته گفته بود: آشتی ترکیه با اسرائیل (رژیم صهیونیستنی) به نفع هر دو طرف خواهد بود.
مناسبات ترکیه با رژِیم صهیونیستی در پی حمله نیروهای اسراییلی به کشتی مرمره آبی که حامل کمک برای مردم غزه بود رو به سردی گذاشت و ترکیه عادی سازی روابط را به سه شرط عذرخواهی از ترکیه، پرداخت غرامت به بازماندگان کشته شدگان حادثه و پایان دادن به محاصره غزه مشروط کرد.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید