Performancing Metrics

سهم اقتصاد تعاونی در تولید باید 5 برابر شود | اتاق خبر
کد خبر: 316471
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 19:50
معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر سهم اقتصاد تعاونی در ایران بین پنج تا شش درصد است گفت: طبق اصل44 قانون اساسی این سهم باید به 25 درصد برسد.

اتاق خبر: سید حمید کلانتری اظهار کرد: هزینه ایجاد یک شغل در اقتصاد تعاونی یک چهارم بخش‌های دیگر اقتصادی است و به همین دلیل بخش تعاونی باید بیش از پیش تقویت شود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی افزود: در حال حاضر حدود 100 هزار تعاونی فعال در بیش از 100 گرایش شغلی مشغول فعالیت هستند اما سهم آنها در تولید رقمی بین پنج تا شش درصد است.

وی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی یکی از بهترین راهکارهای بهره برداری از فرصت پسابرجام است، گفت: این نوع از اقتصاد می‌تواند منابع خرد مردم را جمع و به سرمایه تبدیل کند و اشتغالی پایدار، درآمدزایی و عدایت را در پی داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر صادرات محصولات تعاونی‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر تعاونی‌ها حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار از تولیدات خود را صادر می کنند اما با برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌توان این تولیدات را افزایش داد.

کلانتری همچنین به مهمترین برنامه‌های پیش رو برای تقویت اقتصاد تعاونی اشاره کرد و گفت: مساعد کردن فضای کسب و کار، تعمیق فرهنگ تعاون و کار دسته جمعی، آموزش هیات مدیره تعاونی‌ها و برگزاری نمایشگاه کالاهای تعاونی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان در جهت تقویت اقتصاد تعاونی به کار بست.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید