Performancing Metrics

وظیفه آنهایی که خارج از سوریه هستند تسهیل روند صلح است نه تعیین شرط و شروط | اتاق خبر
کد خبر: 316820
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1394 - 06:59
ظریف در مونیخ عنوان کرد
وزیر امور خارجه کشورمان بر دستیابی به راه‌حلی معقول برای بحران سوریه تأکید کرد و گفت: کسانی که خارج از سوریه هستند وظیفه‌شان تسهیل روند صلح در سوریه است، نه اینکه برای مردم این کشور شرط و شروط تعیین کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در چهارمین نشست بین‌المللی حل بحران سوریه و همچنین شرکت در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه فرصت حل و فصل بحران سوریه گذشته است، اظهار داشت: کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه ضروری است هر چه سریع‌تر واقعیات منطقه و خطر داعش را درک کنند.

وی افزود: کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه باید واقعیات مبارزه مشترک همه جانبه با افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی در منطقه را درک کنند و به یک راه حل معقول برای پایان دادن به بحران سوریه برسند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به این سوال که برخی طرف‌های شرکت‌کننده در اجلاس سوریه می‌گویند فرصت حل و فصل بحران سوریه تمام شده اما از سوی دیگر در روند مذاکرات کارشکنی می‌کنند، عنوان کرد: به نظر ما هم مدتی است ضرب‌الاجل گذشته و به واقع بحران سوریه به علت برخی سیاست‌های غلط و اصرار بر پیش‌شرط‌های غیرقابل حصول، غیرمنطقی، نامعقول و غیرقانونی رسیدن به راه حل در سوریه عقب افتاده است.

 ظریف با تاکید بر اینکه وقت تنگ است، ادامه داد: کسانی که خارج از سوریه هستند وظیفه‌شان تسهیل روند صلح در سوریه است نه اینکه برای مردم این کشور شرط و شروط تعیین کنند.

 وی در ادامه با اشاره به کارشکنی‌هایی که در دور قبلی مذاکرات سوریه که منجر به تعلیق ادامه گفت‌وگوها شد، تصریح کرد: اکنون در زمان بسیار مهمی قرار داریم و نیاز است مذاکرات با جدیت دنبال شود.

وزیر امور خارجه کشورمان مشخص شدن گروه‌های معارض را از تروریست‌ها به منظور ادامه روند مذاکرات ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پیش از نشست امشب چند ملاقات دوجانبه مرتبط با بحث سوریه خواهیم داشت که نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، وزرای امور خارجه چین و روسیه از آن جمله است.

نشست بین‌المللی کمک به حل بحران سوریه از ساعت 18 به وقت محلی در هتل هیلتون شهر مونیخ با حضور وزرای امور خارجه 15 کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید