به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، کره جنوبی روز پنجشنبه (امروز) خبر داد در حال انجام رزمایش هوایی بیسابقهای مشترک با آمریکاست.
به نوشته یونهاپ، این اقدام آمریکا و کره جنوبی در راستای تلاشهای دو کشور برای مقابله با کره شمالی انجام گرفته است.

نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد، این رزمایش مشترک از تاریخ ۳ فوریه آغاز و تا ۱۸ فوریه ادامه دارد.
در این رزمایش هوایی تیم کنترل مبارزه مشترک آمریکا و کره جنوبی با نفوذ به دشمن فرضی به جمعآوری اطلاعات دست میزند تا در عملیات لجستیک هوایی استفاده کند.
این اولین رزمایش از این نوع مشترک میان آمریکا و کره جنوبی است که بیشتر بر آموزش فرود مخفیانه در خاک دشمن و استقرار نیروها از مسیرهای امن، متمرکز است.
نیروهای کره جنوبی از نیروهای آمریکایی نحوه حمایت نزدیک هوایی از عملیات تاکتیکی زمینی و دریایی را میآموزند.
نیروی هوایی کره جنوبی خبر داد، دو کشور قصد دارند رزمایش مشابهی را در ماه آگوست آینده برگزار کنند تا آمادگی خود را بالا ببرند.
بعد از آزمایش بمب هیدروژنی ماه گذشته کره شمالی و شلیک موشک دوربرد اوایل هفته جاری، تنش در شبه جزیره کره بالا رفت.
