Performancing Metrics

جشن انقلاب اسلامی ایران در تونس با حضور راشد الغنوشی | اتاق خبر
کد خبر: 316870
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1394 - 11:43
سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تونس، با حضور نمایندگانی از دولت، احزاب و جامعه مدنی این کشور از جمله راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضه برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس و با حضور نمایندگانی از دولت، احزاب و جامعه مدنی این کشور از جمله راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضه، سلمی اللومی وزیر گردشگری و صنایع دستی، محسن حسن وزیر بازرگانی و خالد شوکات وزیر مشاور دولت در امور مجلس برگزار شد. 
در این مراسم که در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، تعدادی از نمایندگان دولت، جریان‌های مختلف سیاسی، احزاب، نخبگان و روشنفکران، فعالان اقتصادی و جامعه مدنی و اصحاب رسانه حضور داشتند. 
این مراسم با سخنرانی مصطفی بروجردی، سفیر کشورمان در تونس آغاز شد.

وی در سخنان خود علاوه بر دستاوردهای انقلاب اسلامی طی سه دهه گذشته در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری، به استحکام روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس پرداخت و بر آمادگی کشورمان برای همکاری‌های ثمربخش و توسعه روابط در همه زمینه‌ها تأکید کرد. 
خالد شوکات، وزیر مشاور دولت تونس در امور مجلس، دیگر سخنران این مراسم بود که به نمایندگی از دولت تونس ضمن ایراد سخنانی، به روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور پرداخت و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و ملت ایران تبریک گفت. 
حضور سلمی اللومی،‌ وزیر گردشگری و صنایع دستی، محسن حسن وزیر بازرگانی، الشاذلی العیاری رئیس بانک مرکزی و تعداد زیادی از فعالان اقتصادی و تجاری تونس هم در این مراسم حضور داشتند.

همچنین راشد الغنوشی رهبر جنبش اسلامگرای النهضه تونس هم با حضور در این مراسم، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر کشورمان در تونس به نمایندگی از دولت و ملت ایران تبریک گفت. 
جشن امسال که با به ثمر‌نشستن مقاومت ملت ایران و تلاش‌های نمایندگان آن‌ها در تحقق توافق هسته‌ای همزمان بود، بیش از پیش مورد توجه تحلیگران تونسی و اصحاب رسانه قرار گرفت، آنطور که ایران در نگاه آن‌ها قطب استکبارستیزی و سمبل فخر و سربلندی و الگویی برای دیگر ملت‌ها در مسیر دستیابی به عزت و کرامت توصیف شد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید