Performancing Metrics

تمایل تفلیس برای ترانزیت انرژی ایران از خاک گرجستان | اتاق خبر
کد خبر: 317595
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 07:42
یک فعال اقتصادی گرجستان گفت ایران می‌تواند از خاک گرجستان برای ترانزیت منابع انرژی استفاده کند.

اتاق خبر: ایوانه متورالاشویلی عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنعت ایران و گرجستان ایران گفت: ایران می‌تواند از قلمروی گرجستان برای ترانزیت منابع انرژی استفاده کند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ در کنفرانس برگزار شده توسط اتاق بازرگانی و صنعت ایران و گرجستان در هتل تبلیسی ماریوت، چشم‌انداز روابط تجاری و اقتصادی ایران و گرجستان مورد بحث قرار گرفت.

مقامات گرجستان و سفیر ایران در گرجستان در این کنفرانس شرکت کردند.

متورالاشویلی گفت: «روابط تجاری، اقتصادی و صنعتی میان گرجستان و ایران به صورت پویایی در سال‌های اخیر توسعه یافته است.» وی افزود لغو محدودیت‌های ویزا برای گردشگران ایرانی انگیزه بیشتری به توسعه این روابط داده است.

وی ادامه داد: «پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، مبادلات مالی از سر گرفته خواهد شد و مشکلی برای ورود سرمایه‌ عظیم از سوی ایران به گرجستان وجود نخواهد داشت که این امر موجب تعمیق روابط تجاری و اقتصادی خواهد شد.»

وی توضیح داد: «تحریم صادرات نفت و گاز طبیعی ایران برداشته شده است و امکان استفاده ایران از قلمروی گرجستان برای ترانزیت منابع انرژی امکان‌پذیر است... ما به میزان زیادی انتظار داریم که این روابط نیز به صورت پویایی توسعه یابد.»

عباس طالبی‌فر سفیر ایران در گرجستان از سفر نخست‌وزیر این کشور به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت توافقنامه‌های مهمی در این سفر به امضا خواهد رسید.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید