Performancing Metrics

مهلت یک هفته‌ای وزارت راه برای اخذ مجوز پیش‌فروش ساریناکیش | اتاق خبر
کد خبر: 317656
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 17:13
نماینده تام‌الاختیار وزیر راه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دراراضی و منابع طبیعی بااشاره به پیش‌فروش بدون مجوز ۲۶۵واحد از سوی شرکت سارینا کیش،گفت:وزارت راه ازهرکسی که بخواهد قانون را رعایت کند حمایت می‌کندو نمی‌خواهیم جلوی ساخت‌وساز را در کشور بگیریم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم: یادآوری این‌که اظهارات قبلی‌ام در رابطه با شرکت سارینا کیش به خوبی منتقل نشد، افزود: پس از اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته شده در رابطه با نداشتن مجوز پیش‌فروش واحد از سوی سارینا کیش، مدیران این شرکت آمدند و گفتند که توجیه نبودیم، می‌خواهیم قانون را رعایت کنیم و در این زمینه به صورت مکتوب به بنده نامه نوشتند.

وی ادامه داد: به سازمان استانی اعلام کردیم که اینها می‌خواهند قانون را رعایت کنند بررسی کنید اگر مدارک درست است کارها انجام شود. مجددا در این رابطه پیگیری کرده‌ایم و به آنها اخطار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌این شرکت هم باید مجوز تبلیغات و هم مجوز پیش‌فروش را دریافت کنند، اینها 265 واحد را بنابر اظهارات مدیران سارینا کیش پیش‌فروش کرده‌اند که این اقدام غیرقانونی است.

وی تاکید کرد:‌ این شرکت باید در دفترخانه اسناد رسمی پیش سند برای واحدها تنظیم شود، هیچ مشکلی هم برای این کار به لحاظ قانونی وجود ندارد.

نماینده تام‌الاختیار وزارت راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت مذکور برای تنظیم پیش‌سند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نکرده‌ است، گفت: الان می‌گویند ما داریم این مسئله را از طریق استان دنبال می‌کنیم، به این شرکت مهلتی برای این کار را داده‌ایم، بعد از این مهلت طبیعتا اگر اقدامی نکرده‌ باشند قطعا برخورد قانونی را ادامه می‌دهیم.

معصوم با بیان این‌که مدیران شرکت سارینا کیش باید ظرف یک هفته مدارک خود را ارائه کنند تا بررسی‌های لازم درباره آن صورت گیرد، افزود: باید پروانه و سند ارائه کرده و  مهندس ناظر را معرفی کنند. در مجموع باید شرایط قانونی را مهیا کنند که دنبال این کار هستند.

وی با تاکید بر این‌که مردم باید از این قبیل مسائل مطلع شوند، یادآور شد: مردم باید بدانند که قانون وجود دارد، پیش‌فروشندگان بدانند که قانون وجود دارد و رعایت کنند. به نظرم بهترین تضمین‌کننده حقوق خود مردم هستند چون قانون را رعایت می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که قانون خیلی محکمی در پیش فروش داریم که فقط باید آن را اجرا کنیم، تصریح کرد: از هر کسی که بخواهد قانون رعایت کند حمایت می‌کنیم و نمی‌خواهیم جلوی ساخت و ساز را در کشور بگیریم چون رونق بخش مسکن و ساختمان را به دنبال دارد.

لازم به ذکر است تماس‌های مکرر خبرنگار تسنیم با مدیران شرکت انبوه‌سازی سارینا کیش برای انعکاس اظهارات آنها بی‌نتیجه ماند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید