Performancing Metrics

پرسش و پاسخ انتخاباتی دانشجویان دانشگاه اصفهان در منطقه آزاد | اتاق خبر
کد خبر: 317689
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1394 - 21:50
بعد از ظهر امروز صورت گرفت
ویژه برنامه انتخاباتی منطقه آزاد رسانه ملی بعد از ظهر امروز با حضور دانشجویان دانشگاه اصفهان در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، بعدازظهر امروز تریبون گفت‌وگوی دانشجویی منطقه آزاد ویژه‌برنامه انتخاباتی شبکه سه سیما با موضوعات مطالبات دانشجویان از مجلس دهم، بایدها و نبایدهای مجلس دهم، مجلس دهم و اقتصاد ویژگی انتخاب سالم و... با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان و دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این تریبون آزاد دانشجویان با حضور در جایگاه به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با موضوع تریبون پرداختند.

در ابتدای این برنامه یکی از دانشجویان سؤالاتی را در مورد چرایی و علت رد صلاحیت برخی افراد مطرح کرده و این‌طور ادامه داد که چرا عده‌ای دوره قبل تأیید صلاحیت شدند امسال صلاحیتشان احراز نشده است که البته پاسخ آن لزوم توجه به عملکرد چهار ساله این افراد بود که از سوی دانشجوی دیگری در این جمع بیان شد.

اشاره به کلی بودن برنامه‌هایی که نامزدها ارائه می‌دهند و لزوم بیان جزئیات برنامه در دوران حساس پسابرجام از دیگر موارد مطرح شده در این تریبون بود.

توجه به این نکته که با عنایت ویژه به وضعیت کنونی جامعه بهتر می‌توان رأی داد و نقد رأی متناسب با حزب و یا تشکل سیاسی مورد علاقه، دقت در برنامه و توانایی نامزدهای اصلح به‌ جای اولویت دادن به شعارهای انتخاباتی و لزوم توانمندی نامزدها برای حل مشکلات پسابرجام بحث دیگری بود که در این جمع مطرح شد.

توجه به موضوع آزادی در انتخاب و عدم همخوانی آن با رد صلاحیت نامزدها موضوع دیگری بود که یکی از دانشجویان به آن پرداخت و تأکید کرد که مجلس باید با رانت‌خواران و زمین‌خواران مبارزه کند.

اساس هر رأی‌گیری بر اعتماد است؛ این مطلب یکی دیگر از موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان بود که در ادامه این‌طور بر آن تأکید شد که نمایندگان سابق اگر فکر می‌کنند کاری برای مردم انجام داده‌اند باید سند و مدرک ارائه دهند.

موضوع ارزیابی توانایی نامزدها پیش از حضور در صحنه انتخابات نیز بحث دیگری بود که در این تریبون دانشجویی مطرح و بیان شد که نامزدهای انتخابات باید در گام اول توانایی خود را سنجیده و سپس قول دهند، چراکه اگر این کار صورت نگیرد، اعتماد مردم که مهم‌ترین شاخصه است را از بین می‌برند.

مجلس در اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی باید قوی باشد؛ این یکی دیگر از مطالبات دانشجویان بود که معتقد بودند مجلس باید دلسوز و حامی مستضعفین باشد و واقع‌بینانه به اقتصاد نگاه کند تا بتواند مشکلات آن را رفع کند، چراکه خطر تحریم همیشگی است و نباید آن را فراموش کرد، همچنین در این زمینه باید توجه داشت که تقسیم مردم به دو بخش موافق و مخالف برجام نیز بسیار اشتباه است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید