Performancing Metrics

رونمایی از ۱۰ گزارش رصد و ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی | اتاق خبر
کد خبر: 317984
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 20:53
دبیر هیأت مؤسس مؤسسه رصام گفت: در همایشی که روز ۲ اسفند برگزار می‌شود از ۱۰ گزارش ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی رونمایی می‌شود.

اتاق خبر: سید مهدی زریباف رئیس مرکز الگوسازی اقتصاد اسلامی و حجت‌الله عبدالملکی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق و دبیر هیأت مؤسس مؤسسه رصام امروز در جمع خبرنگاران اعلام کردند، 10 گزارش رصد و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی در همایشی در روز 2 اسفند رونمایی می‌شود.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ این 10 گزارش شامل:

1- رصد و ارزیابی مذاکرات هسته‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی

2- رصد و ارزیابی عملکرد یکساله دولت در اقتصاد مقاومتی

3- رصد و ارزیابی برنامه 2 ساله قوه مقننه در اقتصاد مقاومتی

4- رصد و ارزیابی برنامه 2 ساله قوه قضاییه در اقتصاد مقاومتی

5- رصد و ارزیابی برنامه 2 ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام در اقتصاد مقاومتی

6- رصد و ارزیابی برنامه 2 ساله سازمان صدا و سیما در اقتصاد مقاومتی

7- رصد و ارزیابی برنامه 2 ساله وزارت علوم، تحقیقات در اقتصاد مقاومتی

8- رصد و ارزیابی برنامه 2 ساله قوه مجریه در اقتصاد مقاومتی

9- رصد و ارزیابی برنامه 2 ساله نیروهای مسلح در اقتصاد مقاومتی

10- رصد و ارزیابی برنامه 2 ساله سازمان بسیج مستضعفین در اقتصاد مقاومتی

سید مهدی زریباف گفت: مؤسسه رصام در شرف تأسیس است که قصد دارد ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف را انجام دهد که به صورت یک نهاد مردمی بر عملکرد دستگاه‌ها و رصد اقتصاد مقاومتی نظارت می‌کند.

وی افزود: دنیای امروز پایان لیبرالیسم است و ما در نقطه عطف تاریخی قرار داریم که اندیشه‌های سرمایه‌داری به پایان رسیده چون قدرت حل بحران‌های جهانی را ندارد.

وی افزود: در اقتصاد لیبرالیسم مردم به عنوان ابزار انباشت ثروت برای ثروتمندان به شمار می‌روند اما در اقتصاد مقاومتی باید معایش‌العباد یعنی زندگی بندگان خدا بهتر شود و مردم در متن و قلب اقتصاد قرار دارند.

وی افزود: متأسفانه هژمونی و سیطره تفکر اقتصاد لیبرالیستی در کشورر حاکم بوده و ما از آن غافل بوده‌ایم و باید راه حل‌های اقتصاد مقاومتی را پیدا کرده و تبدیل به گفتمان کنیم.

این استاد اقتصاد اسلامی افزود: در اقتصاد مقاومتی عدالت به عنوان یک مفهوم بنیانی است که اصول دیگر آن شامل اقتصاد دانش محور، تمدن‌ساز و اقتدار در مرزهای دانش و پیشرفت همگام با عدالت است.

وی گفت: در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید همه این موارد با هم دیده شوند و حضور مردم در متن اقتصاد به عنوان یک اصل است که مردم برخلاف تفکر لیبرالی در حاشیه نباشند که به مصداق آیه و یاکلون التراث الکلن لما؛ یعنی نباید مردم ابزار تکاثر ثروت پولداران قرار گیرند و مردم تماشاگر اقتصاد نیستند.

وی محور دیگر اقتصاد مقاومتی را درون‌زایی و برون‌گرایی دانست که در ادبیات سخنان رهبری مطرح است.

زریباف ذات تمدن اسلامی را تمدن‌سازی دانست و گفت: باید شبکه مردمی پایش و رصد اقتصاد مقاومتی تشکیل شود.

در این نشست همچنین حجت‌الله عبدالملکی دبیر هیأت مؤسس مؤسسه در شرف تاسیس رصام گفت: اعضای این هیأت شامل عادل پیغامی، مهدی طغیانی، مصطفی صمیمی‌نسب، سید مهدی زریباف، سید محمد رضی، بیژن عبدی و حجت‌الله عبدالملکی است که همه این افراد از استادان اقتصاد اسلامی هستند و قصد رصد و ارزیابی مردمی اقتصاد مقاومتی را دارند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی در ایران متناسب با شرایط اقتصاد کشور است و ظرفیت‌های اقتصاد ایران را در نظر می‌گیرد.

این اقتصاددان گفت: متأسفانه برخی از مقامات اعلام می‌کنند که برای رشد اقتصادی نیاز به میلیاردها دلار پول خارجی است در حالیکه طبق سیاست اقتصاد مقاومتی، ظرفیت درونی اقتصاد کشور قابلیت رشد دارد و اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است.

وی گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی دور از واقعیت نیست و در متن جامعه وجود دارد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید