Performancing Metrics

کاهش ۴۷ میلیون لیتری مصرف سوخت نسبت به سال ۹۲ | اتاق خبر
کد خبر: 318002
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 21:28
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت گفت: مصرف روزانه ۲۴۷ لیتری سوخت در سال ۹۲ در ۹ ماهه سال ۹۴ با کاهش۴۷ میلیون لیتری مواجه شده است.

اتاق خبر: قاسم‌خورشیدی با اشاره به چالش‌های موجود در مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی افزود: ستاد تامین تقاضاهای موجود در بازارهای هدف قاچاق را به منظور شکسته شدن چرخه و زنجیره قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای از طریق عرضه و صادرات رسمی و قانونی در قالب فروش مرزی سوخت در باک وخودروها، خرده فروشی در بازارچه های مرزی، فروش به تعاونی مرز نشینان و صادرات توسط وزارت نفت مد نظر قرار داد.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت افزود: روزانه بیش از ۴ میلیون لیتر سوخت به افغانستان صادر می شود. در نیروگاه‌ها در ۹ ماهه اول سال گذشته ۵۷ میلیون لیتر سوخت مصرف می شد که این میزان در سال ۹۴ به ۳۵ میلیون لیتر رسیده است.

خورشیدی کاهش حق برداشت ناوگان حمل و نقل دیزلی از ۱۲۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون لیتر در روز را از دیگر اقدامات ستاد در ساماندهی مصرف سوخت اعلام کرد و افزود: در سال جاری ۱۵ استان مرکزی رشد مصرف سوخت نسبت به استانهای مرزی داشته اند که این امر نشان دهنده کاهش قاچاق در مناطق مرزی است.

وی ادامه داد: رشد مصرف سوخت در سال ۹۳ نسبت به سال ماقبل ۸ درصد کاهش داشته که این رقم در سال ۹۴ به کاهش ۷.۱۵ درصدی رسیده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید