Performancing Metrics

روسیه ترکیه را به شورای امنیت می کشاند | اتاق خبر
کد خبر: 318249
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 19:42
ایسنا نوشت: شورای امنیت سازمان ملل امروز (سه شنبه) به درخواست روسیه که درخصوص حملات ارتش ترکیه به شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق (کردها) در سوریه ابراز نگرانی کرده تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره بمباران اهداف در سوریه توسط ترکیه مذاکره کند.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه برای سومین روز متوالی مواضع نیروهای یگان‌های مدافع خلق را در سوریه بمباران کرده و در تلاش است تا مانع تصرف شهر اعزاز توسط این نیروهای کرد شود.

آنکارا از اینکه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کردهای سوریه با حمایت روسیه در تلاش‌اند تا این منطقه صد کیلومتری در مرز سوریه با ترکیه را تحت تصرف خود نگه دارند، نگران است.

یکی از دیپلمات‌های روسیه طی درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت که روز دوشنبه به دیگر دیپلمات‌های این شورا ارسال شده گفت: هیات روسیه به شدت نسبت به اعمال زور ترکیه در خاک سوریه نگران است.

انتظار می‌رود یکی از مقامات ارشد سازمان ملل اوایل صبح امروز شورای امنیت را از وضعیت موجود در سوریه مطلع کند. این مذاکرات محرمانه قرار است صبح امروز پس از مذاکرات شورای امنیت حول محور وضعیت بشردوستانه در یمن تشکیل شود.

بن بست بین‌المللی درخصوص سوریه خطرات رویارویی مستقیم بین روسیه و ترکیه را افزایش داده است. پس از آنکه ارتش ترکیه در نوامبر سال گذشته میلادی یکی از جنگنده‌های روسیه را در مرز ترکیه سوریه ساقط کرد روابط بین مسکو و آنکارا به شدت خدشه‌دار شده است.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید