Performancing Metrics

استقرار جنگنده‌های اف22 آمریکا در مرز کره شمالی | اتاق خبر
کد خبر: 318352
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 13:53
ایرنا نوشت: آمریکا قصد دارد تعداد 4 فروند از هواپیمای رادارگریز و نسل پنجم اف 22 را در خاک کره جنوبی مستقر کند.

اتاق خبر - در شرایطی که اغلب کشورهای شرق آسیا از تشدید تنش ها و احتمال وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی در این منطقه ابراز نگرانی کرده اند، تصمیم پنتاگون جهت اعزام چهار فروند هواپیمای نسل پنجم اف 22 به کره جنوبی، رویکرد واشنگتن در قبال آرامش این حوزه را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کارشناسان تصمیم آمریکا به استقرار تسلیحات راهبردی در منطقه شبه جزیره کره را پاسخی به آزمایش های اخیر کره شمالی در حوزه اتمی و موشکی می دانند.

کره شمالی ششم ژانویه سال 2016 (16 دی ماه 94) نخستین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرد و 17 بهمن ماه جاری نیز یک موشک دوربرد حامل یک ماهواره را به فضا پرتاب کرد که این اقدام با محکومیت غرب و همسایگان پیونگ یانگ روبرو شد.

حال یک مقام آگاه در وزارت دفاع کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، امروز - سه شنبه - به یونهاپ، خبرگزاری رسمی این کشور گفت که آمریکا قصد دارد تعداد 4 فروند از هواپیمای رادارگریز و نسل پنجم اف 22 را در خاک این کشور مستقر کند.

این در حالی است که کشورهای تاثیرگذار منطقه از جمله چین، با محکوم کردن اقدامات تنش زای کره شمالی، نسبت به نظامی گری در منطقه هشدار داد و آمریکا و همپیمانانش را از تشدید وخامت اوضاع در این بخش از قاره آسیا بر حذر داشت.

این مقام وزارت دفاع کره جنوبی، هدف آمریکا از استقرار جنگنده های یاد شده در شبه جزیره کره را تشدید فشارها بر پیونگ یانگ دانست اما از مدت زمان استقرار آنها در خاک کره جنوبی سخنی به میان نیاورد.

تصمیم کاخ سفید در این رابطه در شرایطی فاش می شود که کره شمالی بارها تاکید کرده که حضور سنگین نظامی آمریکا در منطقه و تهدیداتی که از جانب نیروهای این کشور متوجه پیونگ یانگ می شود، از جمله دلایل و انگیزه های اصلی برای پیگیری برنامه های تسلیحاتی اش بوده و خواهد بود.
نسل پنجم جنگنده های «اف 22» آمریکا که از جمله ویژگی های آن رادار گریزی بوده یکی از تسلیحات استراتژیک این کشور محسوب می شود.

پیگیری سیاست نظامی سازی منطقه شرق آسیا از جانب آمریکا در حالی شدت گرفته که چندی پیش و در پی آزمایش هسته ای کره شمالی، آمریکا نسبت به استقرار یک فروند بمب افکن بی.25 این کشور در خاک کره جنوبی سخن به میان آورده بود.
بر اساس گزارش رسانه های کره ای، یک فروند زیردریایی تهاجمی ارتش آمریکا نیز که با هدف برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی وارد آبهای این کشور شده بود امروز در سواحل کره پهلو گرفته است.

در این میان قرار است ناوهواپیما بر هسته ای «یو.اس.اس جان سی. استنیس» آمریکا نیز در ماه مارس (اسفند - فروردین) برای پیوستن به رزمایش مشترک سئول - واشنگتن وارد آبهای این کشور شود.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می گیرد که واشنگتن و سئول قصد دارند طی روزهای آینده مذاکرات رسمی برای استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» را نیز آغاز کنند، اقدامی که با مخالفت چین و روسیه روبرو شده و چین از آن به عنوان اقدامی تنش زا، تشدید کننده ناآرامی و خطری بالقوه برای ثبات منطقه نام برده است.

تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی در شرایطی است که تهدیدات کره شمالی نیز در منطقه افزایش یافته و واشنگتن از این مساله به عنوان بهانه ای برای افزایش حضور نظامی خود بهره برداری می کند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید