Performancing Metrics

نمی‌توانستیم در لیست اصلاح طلبان به هر حزب یک سهمیه دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 318465
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 12:56
عارف در جمع ستاد فرزندان 76:
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه نمی‌توانستیم در لیست به هر حزب یک سهمیه بدهیم گفت: راه حل مشکلات در درون کشور است.

به  گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در دیدار جوانان اصلاح طلب اظهارداشت: لیست 30 نفره اصلاح طلبان یک لیست ائتلافی و در راستای ائتلاف 92 است.

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور در درون کشور است، افزود: جریان اصلاحات به این راهبرد رسیده که همیشه باید حضور جدی در صحنه داشته باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: جریان اصلاحات نمی‌تواند کنار بکشد، نمی توانستیم برای لیست به هر حزب یک سهمیه بدهیم چون 25 حزب در شورای سیاست گذاری عضویت داشتند.

عارف تصریح کرد: شاخص ما برای انتخاب ارزشی بوده و نه حزبی.

عارف در مورد لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: ائتلاف ارزشمندی بین جبهه اصلاحات و جریان حامی دولت اتفاق افتاد که به همه در این خصوص تبریک می‌گویم.

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما با توکل به خدا، همان مسیر سال ۹۲ را دنبال کردیم، بنابراین، این ائتلاف را صورت دادیم.

وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مسیر را به خوبی جلو رفت و کار کارستانی را در طول چهار ماه گذشته صورت داد و این شورا در همه محافل اصلاح‌طلبی و غیر اصلاح‌طلبی مورد استقبال قرار گرفت.

عارف با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و جریان حامی دولت در همه شهرستان‌ها ائتلاف شکل داده‌اند، گفت: ابتدا خیلی روشن نبود که در شهر تهران باید چه بکنیم، اما ضرورت همکاری و تفاهم قطعی بود، اینکه باید یک لیست یا دو لیست بدهیم، بحث‌هایی وجود داشت، اما با توجه به رد صلاحیت‌های گسترده چهره‌های شاخص هر دو گروه اصلاح‌طلب و جریان حامی دولت ائتلاف را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به سازوکار این شورا برای بستن لیست اشاره کرد و گفت: ما از ۳۰۰ نفر برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان دعوت کردیم که از این ۳۰۰ نفر ابتدا به ۱۳۰ نفر سپس به ۱۰۰ نفر و بعد به لیست ۶۰ نفره و ۳۵ نفره رسیدیم که قاعدتاً اگر بنا بود لیست اصلاح‌طلبان را ببندیم باید از بین این ۳۵ نفر ۳۰ نفر را انتخاب می‌کردیم.

عارف ادامه داد: وقتی بحث اجماع با جریان حامی دولت مطرح شد، کارگروهی متشکل از چهار نفر از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و چهار نفر نیز از حامیان دولت شکل گرفت و مذاکرات را صورت دادیم، البته ما در عین مذاکرات منتظر نظر نهایی شورای نگهبان در مورد برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب بودیم اما درنهایت در طی ۷ جلسه مذاکره به لیستی که امروز منتشر شد رسیدیم.

وی تأکید کرد: در ائتلاف بنا نیست خواسته یک گروه صددرصد تأمین شود و گروه دیگر صددرصد خواسته گروه دیگر را بپذیرد، اما در یک فضای دموکراتیک مباحث را جلو بردیم اما توصیه ما این بود که همه کارها در مسیر اجماعی شکل بگیرد.

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران برای مجلس دهم، به ناشناخته بودن برخی از اعضای لیست ائتلاف اشاره کرد و گفت: طبیعی است که برخی چهره‌ها را نشناسید چرا که برخی چهره‌ها جدید هستند، برخی شاخص و برخی نیز چهره‌های نخبه هستند.

وی خطاب به کسانی که نامشان در لیست نهایی ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار نگرفته، توصیه کرد که با سعه صدر و تحمل، اجازه بدهند تا بتوانیم با انسجام و اتحاد در انتخابات بروز و نمود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر بنا بود به هر حزب یک سهمیه بدهیم، قاعدتاً ۲۵ حزب در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان عضویت داشتند و ما باید به آنان سهمیه می‌دادیم، اما شاخص مدنظر ما شاخص‌های ارزشی بود نه حزبی، البته ما به عضویت احزاب در لیست امتیاز نیز داده‌ایم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه من قویاً از هر ۲۹ نفر لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان منهای خودم دفاع می‌کنم، گفت: ما خوشحالیم که لیست این صورت بسته شد.

عارف خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات به خوبی به این راهبرد جدی رسیده است که همیشه باید حضور جدی داشته باشد، چرا که جریان اصلاحات نمی‌تواند کنار بکشد.

وی که در جمع جوانان اصلاح‌طلب سخن می‌گفت، خطاب به حضار گفت: نباید فکر کنیم که با یک رأی اتفاق نمی‌افتد، همین یک رأی‌ها است که یک نامزد را به مجلس می‌فرستد و یا نمی‌فرستد.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه اگر مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند رقیب ما پیروز خواهد شد، گفت: ما باید پاسخگوی نیازهای ملت باشیم، مهمترین مسئله امروز کشور معیشت، وضعیت مسکن، اشتغال و بیکاری جوانان است.

عارف راه‌حل مشکلات کشور را در درون کشور دانست و گفت: راه‌حل مشکلات ما درونی است، نمی‌گوییم با دنیا قطع رابطه کنیم، خیر، باید با دنیا تعامل و رابطه داشته باشیم، اما عامل اصلی حل مشکلات در درون کشور است.

وی مجدداً به لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: حوزه انتخابی تهران به دلیل اینکه سیاسی است برای ما مهم است، بنابراین این لیست نیز ادامه ائتلاف ۹۲ است، کل جریان اصلاحات در سال ۹۲ از فردی حمایت کرد که حتی یکبار هم نگفت اصلاح‌طلب هستم، اما نتیجه را همه دیدیم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان در مجلس آینده مسئله حصر را پیگیری می‌کنند، گفت: امیدواریم در فضای بعد از انتخابات مجلس، بحث حصر هم پیگیری شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی از افراد در لیست اصلاح‌طلبان حضور دارند اما جداگانه لیست داده‌اند، اظهار داشت: ما بنا را بر این نگذاشته‌ایم که نگاه انحصارطلبانه داشته باشیم، البته پیشنهاد شد که کسانی که در لیست ما هستند در دیگر لیست‌ها حضور نداشته باشند، اما این یک نگاه تنگ‌نظرانه است، چرا که ممکن است افراد در لیست‌های تخصصی چون مهندسی، دکترا و روزنامه‌نگاران حضور داشته باشند، اگر منع می‌کردیم، گرفتار می‌شدیم.

وی تأکید کرد: اخلاق تشکیلاتی حکم می‌کند افرادی که در لیست قرار دارند، رعایت حرمت لیست را نگه دارند.

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: من اگر به جای وزارت کشور و شورای نگهبان بودم، انتخابات را یک هفته زودتر برگزار می‌کردم تا به برنامه‌های سوگواری ایام فاطمه خللی وارد نشود، برای ما حضرت فاطمه زهرا«س» بسیار مقدس است و برای ما جایگاه بانو حضرت زهرا«س» بسیار بلند است.

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید