Performancing Metrics

زیر‌ساخت حکومت اسلامی را شیخ فضل‌الله نوری بنیان نهاد | اتاق خبر
کد خبر: 318500
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 14:17
نماینده ولی فقیه در مازندران:
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دشمن هرگز قادر نیست عقیده را از ما بگیرد همان گونه که سال‌ها امتحان پس دادیم این بار هم با رای خود با رهبری بیعت دوباره می‌بندیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان نور، آیت‌الله نورالله ‌طبرسی عصر امروز در دیدار ‌با مردم نور در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: ما باید از تاریخ گذشته عبرت بگیریم‌ و چرایی شهادت امثال شیخ شهید شیخ فضل الله نوری را بدانیم.

وی افزود: شهرستان نور بزرگان، علما، ادبای فراوان داشته و دارد، مانند شیخ فضل الله نوری که شهید مشروعه است و برای حفظ دین و ولایت در توطئه انگلیسی توسط رژیم پهلوی به دار آویخته و به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه درمازندران با طرح سئوالی، بیان کرد: مگر شیخ چه گفت که آنگونه شهیدش کردند، بیش از 2 هزار سال حکومت شاهنشاهی و دیکتاتوری روی کار بود و هر چه شاه می‌گفت باید انجام می‌شد، که انگلیس برای تسلط بیشتر بر شاه طرح ایجاد پارلمان را مطرح کرد پس از مدتی به روش خود پارلمان تشکیل داد و طرح‌ریزی کرد تا شاه فقط ناظر باشد و حکومت کند.

این مسئول با بیان اینکه زیر‌ساخت حکومت اسلامی را شیخ فضل الله بنیان نهاد، ادامه داد: انگلیس به این امر راضی نشد، پس از مدتی بحث مشروطه را راه انداخت و قانون اساسی که از چند کشور وام گرفته بودند را به نام قانون اساسی ایران تدوین و تصویب کردند تا آسان‌تر و با قدرت بیشتر با دین مبارزه کنند که شیخ شهید متوجه هدف آنان شد و دریافت که قصد دارند تا اسلام سکولار را در کشور راه‌اندازی ‌کنند‌ که یک تنه جلوی آنان ایستاد، انگلیس هم متوجه شد که شیخ مانع بزرگی برای اجرای طرح آنان است، بنابراین دسیسه کردند تا شیخ را از سر راه بردارند.

طبرسی اظهار کرد: انگلیس به هر ترتیبی که بود شیخ فضل الله را در بین علما بدنام و از آنان جدا کرد و موفق شد بزرگترین مانع را از سر راه خود بردارد، وقتی شیخ شهید را اعدام کردند، انگلیس گفت؛ انتقام استاد را از شاگردش گرفتیم، البته این موضوع در عصر ما هم به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و دشمنان خارجی و داخلی انتقام ناراحتی خود از امام راحل را از رهبر معظم انقلاب می‌گیرند.

وی تصریح کرد: فقیه عادل اسلام شناس حافظ غدیر و خبرگان رهبری حافظ ولایت است و مانع از انتخاب فرد غیر صالح در این مرجع می‌شود، اگر قرار باشد روزی رهبر نباشد آیا این امنیت، آسایش و مدیریت را داریم.؟ ما باید حضور داشته باشیم و نگذاریم غدیر غریب باشد و رهبری تنها شود.

 نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: می‌دانیم بیکاری، فقر، اعتیاد و مشکلات وجود دارد، اما مردم با همه این اتفاقات در پای صندوق حاضر می‌شوند تا مشکلات را با رای خود حل کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رای ما برای تثبیت نظام، وحدت، اقتدار، امنیت، آسایش و... است، گفت: چون غدیر، عاشورا، هیئت و مسجد در ذات ما و شما وجود دارد، دشمن هرگز قادر نیست عقیده را از ما بگیرد همان گونه که سال‌ها امتحان پس دادیم این بار هم با رای خود با رهبری بیعت دوباره می‌بندیم.

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید