Performancing Metrics

طلای جهانی در سنگر 1200 دلار باقی ماند | اتاق خبر
کد خبر: 318655
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 06:13
طلای جهانی در معاملات روز جاری میان صعود و سقوط در نوسان بود اما با تثبیت رشد اخیر بازارهای سهام، موفق شد در بالای سطح پراهمیت 1200 دلار قرار بگیرد.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر 0.5 درصد کاهش رشد کرد و به 1205.56 دلار رسید.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.1 درصد کاهش یافت و به 1206.30 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تحت تاثیر صعود بازارهای سهام و گزارش منفی گولدمن ساش از دورنمای طلا، 31.20 دلار یا 2.5 درصد کاهش یافت و به 1208.20 دلار رسید.

تثبیت شدن بازارهای سهام پس از ریزش سنگین هفته گذشته که به دلیل نگرانی نسبت به وخامت اوضاع اقتصاد جهانی روی داده بود، علاقه سرمایه گذاران به طلا به عنوان دارایی مطمئن را کمتر کرده است. این فلز ارزشمند هفته گذشته به 1260.60 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت یک سال گذشته بود اما در سه روز گذشته 3.7 درصد از ارزش خود را از دست داده است. با وجود کاهش اخیر قیمت، طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون همچنان 13.1 درصد رشد نشان می‌دهد که این فلز را کالای دارنده بهترین عملکرد در میان فلزات ساخته است.

به گفته تحلیلگران، معامله گران از این واهمه دارند که طلا با کاهش قیمت بیشتری روبرو شود زیرا هفته گذشته رشد بسیار بالا و بسیار سریعی داشت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گولدمن ساش در گزارشی اعلام کردند سرمایه گذاران باید طلا را بفروشند زیرا صعود اخیر این فلز بیش از اندازه بوده است. جفری کوری، مدیر جهانی کالاهای گولدمن ساش در یادداشت تحقیقاتی جدیدی به مشتریان این شرکت نوشت: اکنون زمان آن رسیده که در برابر پناهگاه سنتی ریسک کنند زیرا نگرانی سرمایه گذاران بیش از حد بوده و افزایش اخیر قیمت طلا را توجیه نمی‌کند.

در حالیکه بازارهای سهام پس از ضررهای هفته گذشته آرام شده اند، دلار هم از رکورد پایین اخیر در برابر یورو و ین بهبود یافته و به سطح بالاتری صعود کرده است.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش نشست ژانویه بانک مرکزی آمریکا هستند تا دیدگاه این بانک درباره وضعیت اقتصادی و دورنمای نرخهای بهره را ارزیابی کنند. در روزهای اخیر گمانه زنی درباره احتمال معرفی نرخهای بهره منفی برای پشتیبانی از رشد اقتصادی مطرح شده بود. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اظهار کرده بود نرخهای بهره منفی گزینه ای است که از هنوز از دستورکار خارج نشده است.

نرخهای بهره پایین یا منفی به نفع طلا بوده و از ارزش این فلز زرد که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، حمایت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش به 15.28 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین 0.8 درصد افزایش یافت و به 938.27 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با 1.07 درصد افزایش، 513.97 دلار معامله شد.کد:94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید