Performancing Metrics

تأکید جدی بر اجرای شبکه ملی اطلاعات | اتاق خبر
کد خبر: 318665
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 06:29
دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اجرای شبکه ملی اطلاعات گفت: جلسات فشرده ای با وزارت ارتباطات برای پیاده سازی این پروژه ملی داریم و از آن حیث که خواسته رهبری است به هیچ عنوان از آن کوتاه نمی آییم.

اتاق خبر: ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در اولین همایش ملی جویشگر بومی با بیان اینکه به هیچ عنوان از مطالبه شبکه ملی اطلاعات کوتاه نمی آییم اظهار کرد: جلسات فشرده ای با وزارت ارتباطات برای پیاده سازی این پروژه ملی داریم و از آن حیث که خواسته رهبری است به هیچ عنوان از آن کوتاه نمی آییم.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی عنوان کرد: این شبکه باید مطابق با خصایص حکومتی و سرزمینی ما باشد و باید عقب ماندگی های در حوزه ایمیل سرویس بومی, جویشگر بومی و پیام رسان های بومی را در آن مرتفع کنیم.

فیروزآبادی با بیان اینکه حکومت نمی تواند این کارها را انجام دهد, ابراز کرد: بخش خصوصی و دانشمندان باید این کارها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تحریم های شدیدی را پشت سر گذاشتیم که البته هنوز تمام نشده است, گفت: مسئولان آمریکایی معتقدند که تحریم های هوشمندانه ای را علیه ایران برنامه ریزی کردند.

او افزود: در شرایطی که تحریم سوخت رسانی به هواپیماهای مسافربری ایرانی و عدم مجوز به کشتی های نفت کش برای سفر به ایران را داشتیم اما می بینیم در این شرایط هیچ محدودیتی روی موتورهای جستجو و پیام رسانهای غربی اعمال نشد.

وی گفت: واقعا باید به چرایی این موضوع فکر کنیم. قطعا جامعه ICT در این حوزه ناکارآمدی نشان داده است.

او ابراز کرد: باید تحقیق کنیم تا ببینیم 5,6 کشور دنیا چگونه جویشگر بومی قابل توجه مردم کشورشان را توسعه دادند. قطعا مهم ترین بخش توسعه تولیدکنندگان محتواست و باید آنها را تشویق کنیم تا دیگر بخش ها هم رونق گیرد.

وی در پایان گفت: جویشگرهای بومی ما باید روی WEB3 کار کنند تا از نکات منفی WEB2 فاصله بگیرند و به موفقیت نزدیکتر شوند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید