Performancing Metrics

بایسته‎های انتخاباتی به نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 318853
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 13:43
رئیس ستاد انتخابات گلستان عنوان کرد:
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: ۱۷ عنوان مجاز تبلیغاتی و ۲۰ عنوان غیر مجاز تحت عنوان نبایدها و تخلفات تبلیغاتی به کلیه نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها اعلام شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی، گفت: اسامی قطعی نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از جمع بندی با انتشار آگهی از سوی فرمانداران حوزه های انتخابیه استان، به اطلاع عموم رسید.

وی اظهار کرد: طی فرایند دوازدهم انتخابات و رسیدگی به شکایات داوطلبانی که در شورای نگهبان رد صلاحیت شده بودند، در استان گلستان یک نفر از نامزدها در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، مجدداٌ با تأیید صلاحیت، به عرصه رقابت بازگشت.

وی تصریح کرد: تا این لحظه ۲۸ نفر انصرافی داشته ایم که قطعاً این تعداد تا روز اخذ رأی افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین هشت نفر نیز درخواست انتقال حوزه انتخابیه خود را داشته اند که مدارک آن به شورای نگهبان ارسال شده اما تا این لحظه تأییدیه نهایی آن از سوی شورای محترم نگهبان به وزارت کشور اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: همچنین زمان رسمی آغاز تبلیغات نامزدها از ساعت ۲۴ امشب، مورخ ۲۹ بهمن است و هرگونه تبلیغات پیش از این ساعت تخلف آشکار انتخاباتی محسوب می شود.

طهماسبی اضافه کرد: تمامی نامزدها می توانند بنابر قانون جدید تبلیغات، در هر شهری دو ستاد انتخاباتی مرکزی به صورت مجزا برای بانوان و آقایان داشته باشند.

وی دخاطرنشان کرد: قریب به ۲۰ هزار کاربر و عوامل اجرایی در ۱۳۳۲ شعبه اخذ رأی آماده برگزاری انتخابات ۷ اسفند در استان گلستان هستند و امیدواریم با تلاش های صورت گرفته شاهد برگزاری انتخابات با شکوه و با حضور حداکثری مردم باشیم.

طهماسبی تصریح کرد: هرگونه تبلیغات در خارج از بازه زمانی مجاز آن، تخلف آشکار انتخاباتی است و مطابق فصل مجازاتهای قانون انتخابات، مرتکبین جرائم و تخلفات تبلیغاتی اعم از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها به مجازات مقرر در قانون محکوم خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۱۷ عنوان مجاز و باید تبلیغاتی و ۲۰ عنوان غیر مجاز تحت عنوان نبایدها و تخلفات تبلیغاتی توسط قانون مشخص شده و به کلیه نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به بیان برخی از تخلفات تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: دایرکردن بیش از یک ستاد انتخاباتی در مراکز بخش ها، شهر ها، شهرستانها و هر یک منطقه، در شهرهای بزرگ ممنوع است همچنین انتشار مطالب غیرواقعی دال بر انصراف، حمایت گروه یا اشخاص از نامزدها در مطبوعات، نشریات، خبرگزاری ها و ... از جمله تخلفات به حساب می آید.

وی تصریح کرد: فعالیت تبلیغاتی کارمندان دستگاه های دولتی در ساعات اداری، هرگونه تبلیغ اعضای هیأتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات له یا علیه نامزدها، استفاده از وسایل و سایر امکانات ادارات، شرکت های دولتی، شهرداریها و شرکت ها و سازمانهای وابسته به آنها و کلیه موسسات وابسته به دولت برای انجام تبلیغات نامزدها ممنوع و از دیگر تخلفات تبلیغاتی محسوب می شود.

طهماسبی در پایان گفت: امیدواریم نامزدهای انتخابات و هواداران آنها طی مدت یک هفته ای تبلیغات، در فضایی سالم و به دور از حاشیه، به تبلیغات بپردازند. 

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید