Performancing Metrics

عامل انفجار آنکارا کردها بودند ولی اسد مقصر است | اتاق خبر
کد خبر: 318961
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 18:35
داووداوغلو:
ایسنا نوشت: نخست‌وزیر ترکیه با اعلام هویت عامل انتحاری انفجار آنکارا کردها را عامل انفجار دانست و دولت اسد را به دلیل حمایت از کردها مسئول این اقدام معرفی کرد.

اتاق خبر - به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه در نشستی خبری گفت: اعضای یگان‌های کرد حمله تروریستی در آنکارا را صورت دادند.

وی افزود: هویت عامل این انفجار شناسایی شده وی صالح نجار متولد سال 1992 در شهر آمودا در شمال سوریه و از اعضای یگان‌های مدافع خلق( شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) است. عاملان این انفجار، عناصری از پ‌.ک‌.ک و حزب اتحاد دموکراتیک هستند که از سوریه وارد ترکیه شده‌اند. حزب اتحاد دموکراتیک و حزب کارگران کردستان با همکاری یکدیگر، انفجار آنکارا را انجام داده‌اند.

داوود اوغلو تاکید کرد: «بشار الجعفری» به صراحت گفته است که یگان‌های مدافع خلق تابع دولت اسد است. لذا ما حق داریم که با نظام سوریه برخورد کنیم. هر کشوری که در قبال تروریسم کاری نمی‌کند، مسئول این عملیات تروریستی در آنکاراست. من نیز اسناد لازم را به کشورهای مسئول ارائه خواهم کرد تا ثابت کنم که حزب تروریستی اتحاد دموکراتیک فرقی با پ‌.ک‌.ک ندارد.

وی در ادامه گفت که در پی انفجار آنکارا، 9 نفر دستگیر شده‌اند که در حال بازجویی هستند و تحقیقات درباره این انفجار، همچنان ادامه دارد.

داووداوغلو افزود: ترکیه عملیات نظامی و امنیتی خود را علیه مواضع تروریست‌ها و حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ.ک.ک) افزایش خواهد داد. این عملیات علیه کسانی که از مرزها تجاوز می‌کنند ادامه دارد.

وی گفت: ما از حق خود برای پاسخ به حمله به ترکیه دفاع خواهیم کرد.

نخست‌وزیر ترکیه از کشورهایی که با تروریسم می‌جنگند خواست موضع خود را در قبال تروریست‌ها و گروه‌هایی که با ترکیه می‌جنگند، مشخص کنند .

وی گفت: 7 کشوری که از مشکلات و بحران‌های بزرگ رنج می‌برند ترکیه را احاطه کرده‌اند و برخی از دولت‌ها نمی‌توانند بر بخش‌هایی از خاک خود کنترل داشته باشند و همه اینها بر منطقه تاثیر می‌گذارد.

داوود اوغلو تاکید کرد: ما در مبارزه با تروریسم تردیدی نداریم و همه عملیات‌های امنیتی و نظامی را ادامه می‌دهیم و از همه کشورهای می خواهیم در کنار ترکیه برای مبارزه با تروریسم بیاستند. سازمان تروریستی پ‌.ک‌.ک، دیگر روی آرامش را نخواهد دید و ما به عملیات‌های نظامی و امنیتی خود علیه مواضع سازمانهای تروریستی شدت می‌بخشیم. تاکید می‌کنم که پس از مشخص کردن تمامی مسئولیت‌ها، زمان و شرایط مشخصی را برای آغاز عملیات‌های بیشتر علیه تروریست‌ها تعیین می‌کنیم اما اکنون این مسئله را اعلام نمی‌کنم.

این درحالی است که صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در تماس تلفنی با شبکه اسکای نیوز گفت: دولت ترکیه با وارد کردن اتهامات سعی در انتقال مشکلاتش به خارج دارد .

وی هرگونه دست داشتن این حزب را در انفجار رد کرد و دلایل نخست وزیر ترکیه را در خصوص متهم کردن این حزب به دست داشتن در انفجار ساختگی دانست .

94110
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید