Performancing Metrics

بندر شهیدرجایی هاب صادرات کالاهای ایتالیایی به خاورمیانه می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 319480
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 21:11
وزیر امور زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا گفت: در سفرم به تهران نحوه همکاری و مشارکت شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی برای ایجاد شرکت‌های چندملیتی و حضور در پروژه‌های عمرانی ایران بررسی شد.

وزیر امور زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا گفت: در سفرم به تهران نحوه همکاری و مشارکت شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی برای ایجاد شرکت‌های چندملیتی و حضور در پروژه‌های عمرانی ایران بررسی شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل ازایسنا؛ گراتزیو دلریو درباره نتایج سفرش همراه هیات اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایتالیایی به تهران اظهار کرد: ما جلسه‌های بسیار خوبی با مقامات وزارت راه و شهرسازی ایران داشتیم؛ در این جلسه‌ها نحوه همکاری ایران و ایتالیا در زمینه‌های مختلف حمل و نقل اعم از ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای بررسی و تحلیل شد.

وزیر امور زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا ادامه داد: در جلسه‌های مختلفی که با مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی داشتیم درباره درآمدها و سودی که شرکت‌های ایتالیایی از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی راه و حمل و نقل ایران به دست می‌آورند بحث و تبادل نظر شد.

وی درباره نتیجه حاصل از این نشست‌ها در سفر به ایران گفت: در نشست‌هایی که با نمایندگان اتاق بازرگانی و سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران داشتیم، نحوه مشارکت و همکاری شرکت‌های خصوصی ایتالیایی و ایرانی با یکدیگر و ایجاد شرکت‌های چندملیتی برای حضور در پروژه‌های عمرانی ایران بررسی شد.

عضو کابینه دولت ایتالیا با اشاره به تمایل شدید کشور متبوعش برای سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت، ناوگان و اپراتوری حمل و نقل دریایی ایران، به پایگاه خبری وزارت راه خاطرنشان کرد: نشست بسیار خوبی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی داشتیم که در آن روش‌های مختلف افزایش همکاری‌های دریایی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که از میان نشست‌هایی که برگزار شد، کدام یک برای سرمایه‌گذاران ایتالیایی‌ بیشتر مورد پسند واقع شد؟ گفت: ما از سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی به عنوان یک بندر مدرن با زیرساخت‌های عالی استقبال زیادی می‌کنیم. این بندر می‌تواند نقش هاب صادرات کالاهای ایتالیایی به خاورمیانه را ایفا کند. همچنین پروژه نوسازی فرودگاه‌های ایران خصوصا فرودگاه تبریز برای شرکت‌های ساختمانی ایتالیایی بسیار جذاب است.

دلریو در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مردم ایران از هواپیماهای تولیدی شرکت ای‌تی‌آر بهره‌مند می‌شوند؟ تصریح کرد: امیدوارم به زودی این هواپیماها مورد استفاده مردم ایران قرار بگیرند.

94111

نظرات
ADS
ADS
پربازدید