Performancing Metrics

انصراف برای اتحاد اصول گرایان | اتاق خبر
کد خبر: 319609
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 00:44
در حالی که شمارش معکوس برای حضور در پای صندوق های رای آغاز شده است و اصولگرایان در این رابطه به اجماع رسیدند که اصلاح طلبان هنوز فهرست مشترکی در خراسان رضوی ارائه نکرده‌اند.

اتاق خبر- در حالی که شمارش معکوس برای حضور در پای صندوق های رای آغاز شده است و اصولگرایان در این رابطه به اجماع رسیدند که اصلاح طلبان هنوز فهرست مشترکی در خراسان رضوی ارائه نکرده‌اند.

کمتر از یک هفته دیگر تا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است و هر روز بر شور انتخاباتی در خراسان رضوی افزوده می شود.

در استان خراسان رضوی ائتلاف کاندیداهای مستقل، جبهه اعتدال و عقلانیت، جبهه اعتدال شرق و حامیان دولت، ائتلاف اصولگرایان لیست کاندیداهای موردحمایت خود را منتشر کرده‌اند اما به نظر می رسد اختلاف در اردوی اصلاح طلبان هنوز آنها را به اجماع برای ارائه فهرست مشترک نرسانده است.

واژه اعتدال در نام جریان‌های سیاسی غالب خراسان رضوی در نوع خود جالب بوده که همه مسئولان این احزاب نیز در سخنان خود به این موضوع اشاره‌کرده و آن را حاکی از خط و مشی اعتدالی خود عنوان کرده‌اند.

اخبار حاکی از آن است که ۲۲ نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در مشهد در راستای حفظ وحدت اصولگرایان انصراف داده‌اند و ائتلاف اصولگرایان اعتدالی در حوزه انتخابیه مشهد لیست ۵ نفره خود را برای حمایت از نامزدها انتخاباتی ارائه داده و در سایر حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی از لیست ارائه‌شده ائتلاف اصولگرایان حمایت کرده و لیست جداگانه‌ای ارائه نداده اند.

جبهه اعتدال شرق و حامیان دولت در مشهد نیز فهرستی تحت عنوان فهرست «۱+۵» در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شامل جواد آرین منش، حمیدرضا امیرحسین خانی، احمد تقی زاده مقدم، فاطمه جمیلی، مجید خدایی و لیلا ملومات منتشر کرده که این فهرست با حضور دو نامزد از جبهه اصولگرا، دو نامزد از جبهه اصلاح‌طلب و دو نامزد از جبهه اعتدالی نزدیک به دولت تشکیل‌شده است.

جبهه اعتدال و عقلانیت نیز لیست ۵ نفره موردحمایت خود را در مشهد و سایر حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی منتشر کرده است.

ائتلاف اصولگرایان و خط امام و رهبری

فهرست نهایی ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شامل حجت‌الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی، حجت‌الاسلام پژمانفر، رضا شیران خراسانی، امیرحسین قاضی‌زاده و جواد کریمی، در حوزه انتخابیه کاشمر، قوچان و گناباد نیز به ترتیب آقایان محمد اسماعیل نیا، حجت الاسلام عباسعلی رستمی و محمد صفایی در ائتلاف اصولگرای خراسان رضوی اعلام شده است.

در حوزه انتخابیه چناران و بینالود محمد دهقان، در حوزه انتخابیه سبزوار علی بروغنی و علی اصغر عنابستانی، در حوزه انتخابیه نیشابور حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا و علی مروی و در حوزه انتخابیه درگز رزمیان در ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی انتخاب شده اند.

در ائتلاف اصولگرایان استان در حوزه انتخابیه فریمان و سرخس احسان قاضی‌زاده، در حوزه انتخابیه تربت حیدریه ابوالقاسم خسروی و در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار امیر کلالی معرفی شدند.

در این میان جبهه خط پیروان امام و رهبری در حوزه مشهد و کلات نیز جواد آرین منش، غلامرضا قنبری، ناصر توسلی زاده، حامد واعظ زاده خراسانی و محمدمهدی برادران  را به عنوان نمایندگان این جبهه در انتخابات معرفی کرده و ابراز داشته است در دیگر حوزه های انتخابیه استان با ائتلاف اصولگرایان متحد و هماهنگ است.

جبهه آرمان خواهان واقع بین

جبهه آرمان خواهان واقع بین خراسان رضوی نیز از دیگر جبهه هایی است و فهرستی را اعلام کرده است.

در این فهرست حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی، حجت الاسلام نصر الله پژمانفر، رضا شیران خراسانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمد مهدی برادران توسط اعضا و هواداران این جبهه انتخاب شدند.

ائتلاف اصلاح طلبان

ائتلاف اصلاح طلبان نیز بر خلاف آنچه تصور می شد و با وجود اتحادی که به نظر می رسید میان آن ها به وجود آمده بود اما تاکنون تنها توانسته است فهرست این ائتلاف را برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات به سرانجام برساند.

از آنجا که تا زمان برگزاری انتخابات کمتر از یک هفته باقی است اما به گفته  دبیر این ائتلاف فهرست اصلاح طلبان هنوز  آماده نشده است.

حسین امینی، دکتر تقی ابراهیمی سالاری، دکتر علیرضا شهریاری، دکتر محمدرضا کلائی و خانم نسرین یوسفی در این ائتلاف به عنوان نامزدهای حوزه انتخابیه مشهدو کلات معرفی شدند.

جبهه اعتدال شرق کشور و حامیان دولت

جبهه اعتدالگرایان که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ اعلام موجودیت کرده است اکنون برای انتخابات مجلس نیز فعال‌تر از قبل در جامعه ظهور و بروز می کند.

فهرست کاندیداهای جبهه اعتدال شرق کشور و حامیان دولت درحوزه انتخابیه مشهد و کلات معروف به «فهرست ۱+۵» متشکل از جواد آرین منش، حمیدرضا امیر حسنخانی، احمد تقی زاده مقدم، فاطمه جمیلی، مجید خدایی و لیلا معلومات اعلام می شود و در حوزه انتخابیه سبزوار، ‌جغتای، جوین و داورزن آقایان محمدرضا راه چمنی و رمضان علی سبحانی فر، در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه آقایان علی مروی و سید علی حسینی، در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان ناصر علی منصوریان، در حوزه انتخابیه درگز عبدالله حاتمیان، در حوزه انتخابیه قوچان هادی شوشتری، در حوزه انتخابیه تربت حیدریه و مه ولات محمدطاهر احمدی، در حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل آباد، بردسکن بهروز بنیادی، در حوزه انتخابیه چناران، طرقبه و شاندیز علی اصغر کدیور، در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار نگهبان سلامی و حبیب الله حبیبی و در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد و باخرز غلامرضا اسداللهی و جلیل رحیمی جهان آباد اعلام شده است.

جبهه اعتدال و عقلانیت

جبهه اعتدال و عقلانیت خراسان رضوی نیز دیگر جبهه منتسب به ائتلاف اعتدلایان فهرست خود را برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در حوزه انتخابیه مشهد و کلات از جمله حامد واعظ ‌زاده خراسانی، جواد آرین‌منش، محمد مهدی برادران، مجید خدایی و فاطمه جمیلی، در حوزه انتخابیه قوچان حجت الاسلام عباسعلی رستمی، در حوزه انتخابیه کاشمر بهروز بنیادی، حوزه انتخابیه گناباد و بجستان نبی شریعتی فر، حوزه انتخابیه تربت حیدریه سید باستانی، در حوزه انتخابیه فریمان و سرخس سید حسین حسینی، در حوزه انتخابیه چناران، طرقبه و شاندیز مهدی همتی، در حوزه انتخابیه سبزوار ‌رمضانعلی سبحانی فر، در حوزه انتخابیه نیشابور رضا جعفری و پروانه رامین، در حوزه انتخابیه درگز آقای رزمیان و حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار حجت الاسلام حبیبی را معرفی کرده است.

اعضای جبهه اعتدال و عقلانیت استان برای حوزه انتخابیه تربت جام به جمع بندی نرسید.

ائتلاف کاندیداهای مستقل خراسان رضوی

کاندیداهایی هم که به صورت مستقل در صحنه انتخابات حضور پیدا می کنند نیز ائتلافی برای خود تشکیل می دهند ائتلافی که همچون دیگر ائتلاف های بزرگ کشور جنبه ملی دارد و در استان خراسان رضوی به گفته دبیر این ائتلاف از دو ماه گذشته رسما فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این از میان بیش از ۸۰ نامزد در نهایت به پنج نفر به اجماع رسیده است محمد مهدی برادران به عنوان سرفهرست این ائتلاف، غلامعلی راستگو، محمدرضا مهران پور، عباس بهزادی مقدم و مریم سادات موسوی در فهرست حوزه انتخابیه مشهد و کلات ائتلاف کاندیداهای مستقل خراسان رضوی قرار دارند.

در حوزه انتخابیه قوچان نیز فرشید موقر مقدم به عنوان نامزد این فهرست معرفی می شود.

دبیر این ائتلاف معتقد است که این ائتلاف بیشتر تمرکز خود را بر روی فهرست حوزه انتخابیه مشهد و کلات گذاشته است و برای دیگر حوزه های انتخابیه استان تا چند روز آینده تصمیم گیری می کند.

با وجود آنکه کمتر از یک هفته دیگر تا انتخابات وجود دارد و تبلیغات در سطح جامعه آغاز شده است اما هنوز احزاب و گروه های مختلف هر روز فهرست های متنوعی را روانه بازار رقابت می کنند. بازاری که فقط در مدت کوتاه چند ماهه تعداد بسیار زیادی خدوم ملت ادعای خدمت به ملت شهید پرور را دارند.

افزون بر 4 میلیون نفر واجد رای هستند

در استان خراسان رضوی از مجموع ۸۵۵ نفر ثبت نام کنندگان برای رقابت به منظور در اختیار گرفتن ۱۸ کرسی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۲ حوزه انتخابیه 561 نامزد برای انتخابات پا به میدان گذاشتند.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه اصلی و ۶۱ حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی در ۲۷ شهرستان و ۴۲ بخش استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

همچنین هیات نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی علاوه بر هیات مرکزی پنج نفره، در سطح ۴۳ بخش و ۲۸ شهرستان هیات های سه نفره دارد.

از جمعیت شش میلیون و ۱۳۰ هزار نفری خراسان رضوی چهار میلیون و ۲۶۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از بین آنها نیز ۲۶۸ هزار و ۲۰۵ نفر رای اولی محسوب می شوند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۸۸۴ نفر دختر و ۱۳۷ هزار و ۳۲۱ نفر پسر هستند.

برای خراسان رضوی ۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد ۱۳ هزار نفر به منظور محافظت صندوق های شعب اخذ رای توسط نیروی انتظامی تامین می شوند.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید